اخبار

آغاز طرح جامع مراقبت های اولیه در حاشیه شهر کرمانشاه

آغاز طرح جامع مراقبت های اولیه در حاشیه شهر کرمانشاه

در نشست رسانه ای که صبح امروز در معاونت بهداشتی دانشگاه با حضور نمایندگان مجلس ،ریاست دانشگاه ، معاون بهداشتی، ریاست شورای شهر کرمانشاه و تنی چند از مسئولین دانشگاه تشکیل شد طرح جامع مراقبت های اولیه در حاشیه شهر کرمانشاه و شهرهای با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

دکتر کریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی گفت: اجرای طرح جامع مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرهای با جمعیت 20 تا 50هزار نفر یکی از گام‌های مهم طرح تحول نظام سلامت است که برای 271 هزار و 441 نفر حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی گفت بحث نسخه نویسی الکترونیک که متصل به سلامت الکترونیک است در  شهرستان پاوه با موفقیت بزرگی صورت گرفته و انتظار داریم  در کل استان به طور کامل اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هر بخش از حاشیه شهر یک کلینیک تخصصی مسئولیت خدمت‌دهی به شهروندان را بر عهده می‌گیرد، گفت: در مجموع 23 پایگاه بهداشتی در حاشیه شهرستان کرمانشاه برای ارائه خدمت پیش‌بینی شده است که در فاز نخست طرح مراقبت اولیه 15 پایگاه مشغول فعالیت می‌شوند و بیش از 151هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دکتر کریم با اعلام نامناسب بودن وضعیت برخی بیماری‌ها در استان کرمانشاه بیان کرد: براساس اعتبارات موجود نمی‌توان بیماری‌هایی از جمله تب مالت، ایدز و افسردگی را کنترل کرد و در این زمینه پیشنهاد می‌شود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبارات بهتری منظور کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه به عنوان مرکز پیشگیری از سرطان در غرب کشور مورد توجه است، گفت: برای اجرایی شدن این امر اعتبارات خوبی لحاظ شده و در حال حاضر کارهای مطالعاتی آن انجام شده است و بیمارستان خیابان منزه نیز برای کنترل آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در بخش هتلینگ اقدامات خوبی در بیمارستان‌ها انجام شده است، گفت: ارتقاء خدمات هتلینگ جزء نخستین اقدامات مورد توجه مسئولان بوده که هم‌اکنون در این راستا اقدامات چشمگیری انجام شده است.

وی افتتاح بخش روانپزشکی کودک و نوجوان و بخش آندوسکوپی بیمارستان دکتر محمد کرمانشاه ، افتتاح مرکز تحقیقات ، بخش  ICU,CCU و بخش جراحی مردان بیمارستان امام علی (ع) ، افتتاح کلینیک ویژه و بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) ، افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان طالقانی ، افتتاح بخش 2 روانپزشکی زنان و سیستم تأسیسات رختشویخانه  بیمارستان فارابی ، افتتاح سالن همایش و کنفرانس دانشکده بهداشت و سایت امور آموزشی دانشکده بهداشت را از جمله طرح‌های افتتاحی این ایام اعلام نمود.

حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث سلامت خانواده و مراقبت های ویژه پایگاه هایی در چهار منطقه شهرستان تشکیل می شود و افراد درصورت لزوم به این پایگاه انتقال و اقدامات اولیه برای آنان انجام می گیرد و متعاقباً در صورت نیاز به کلینیک های داخل شهر انتقال داده می شوند

وی گفت: وزارت بهداشت موظف است که پول ها را براساس توانمندیهای هر استان تقسیم کند که انشاء اله ما شاهد مرکز پژوهشی و تحقیقیاتی و حتی درمانی در بین استانهای غرب کشور باشیم.

رزم نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه فعالیت ها و تحولات خوبی در حوزه سلامت انجام گرفته گفت: سیاست های کلی نظام در حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ  و توانسته رضایت مندی ملت شریف ، قشر فقیر ، محروم و آسیب پذیر بخصوص روستائیان عزیز را جلب کند بودجه حوزه بهداشت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است چون سلامت مهمترین موضوع از شاخصه های رشد و توسعه در کشور است .

مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه به درمان و آموزش توجه کرده ایم اما اکنون در این طرح برعکس به بهداشت توجه می شود و در واقع دسترسی آسان می شود مردمی که آنقدر گرفتاری دارند که مسئله درمان در اولویت های آخر زندگی آنان قرار دارد و بسیاری آنرا هزینه های لوکس زندگی می دانند با اجرای این طرح به آرامش می رسند و به جای مراجعه مردم به پایگاه بهداشتی،  کارشناسان به آنها مراجعه می کنند و در این طرح  سطح اول کارشناس ، سطح دوم پزشک عمومی و در نهایت بیمار به پزشک متخصص ارجاع می شود.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی این پایگاه های بهداشتی علت یابی است  این پایگاه ها می توانند برای آسیب شناسی کمک بزرگی باشند وی به توزیع لوازم کاهش آسیب در این پایگاه ها اشاره کرد و گفت: ما باید اعتماد حاشیه نشین ها را جلب کنیم زیرا فرصت ، فرصت اعتماد سازی است که ما فقط به بعد بهداشتی و درمانی نپردازیم  و امیدواریم که انشاء اله این طرح به یک سیستم اداری تبدیل نشود بلکه اجرایی و عملیاتی و برابر با اهداف تبدیل شود.

احمدزاده ریاست شورای شهر کرمانشاه  نیز با اشاره به آیه شریفه « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی درخصوص رساندن هرگونه کمک و همکاری در حوزه سلامت اعلام آمادگی و همکاری نمود. 

 

21
21
21
21
 

۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۷:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید