اخبار

مدیرکل آموزش دانشگاه :سه دانشکده جدید در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه راه اندازی می شود

مدیرکل آموزش دانشگاه :سه دانشکده جدید در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه راه اندازی می شود

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی سه دانشکده جدید فن‌آوری‌های نوین پزشکی، دانشکده تغذیه و صنایع‌غذایی و دانشکده علوم‌بهزیستی و توانبخشی در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خبر داد.

دکتر احسان صادقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به فعال بودن هفت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشکده پرستاری سنقر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر 4119 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که از این تعداد 2557 دانشجو دختر و 1562 دانشجو پسر هستند.

وی اظهار کرد: این تعداد دانشجو در 62 رشته تحصیلی در مقاطع تخصص، فوق تخصص، PHD، PHD پژوهشی، دکترای عمومی، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

صادقی تصریح کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 348 عضو هیات علمی دارد که 10 نفر از آنها استاد تمام، 55 نفر دانشیار، 227 نفر استادیار و 56 نفر مربی هستند.

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد مراکز آموزشی درمانی این دانشگاه را هفت مرکز اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستانهای امام رضا(ع)، طالقانی، امام‌خمینی(ره)، محمد کرمانشاهی، فارابی، معتضدی و بیمارستان امام علی (ع) به عنوان مراکز آموزشی درمانی دانشگاه به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد:بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی غرب و شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

صادقی افزود: همچنین بیمارستان امام‌علی(ع) به عنوان مرکز اصلی تخصصی و فوق‌تخصصی قلب و بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی نیز به عنوان مرکز اصلی تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان در غرب کشور به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از تدریس 13 رشته کارشناسی ارشد میکروب‌شناسی، بیوشیمی بالینی، علوم تشریحی، پرستاری مراقبت‌های ویژه، بهداشت محیط، ایمنولوژی، فیزیک پزشکی، مهندسی پزشکی، روانشناسی بالینی، آمار زیستی، مشاوره در مامایی، تغذیه و روان پرستاری در این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: همچنین رشته‌های داروسازی، پزشکی عمومی و دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی و نیز رشته های بیوشیمی گرایش سلولی مولکولی، علوم دارویی (شیمی دارویی)، فارماکوژنتیک، باروری و ناباروری، بیولوژی پزشکی و سلامت جنسی خانواده در مقطع PHD پژوهشی و نیز علوم تشریح در مقطع PHD در این دانشگاه تدریس می شود.

صادقی اظهار کرد: همچنین 14 رشته بیماری‌های اعصاب، روانپزشکی، بیماری‌های قلب و عروق، آسیب‌شناسی، رادیولوژی، جراحی کلیه و مجاری ادرار، جراحی عمومی، بیماری های کودکان، بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های داخلی، بیهوشی، بیماری‌های عفونی و گرمسیری، جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی در مقطع تخصص و نیز دو رشته کلیه کودکان و جراحی قلب و عروق در مقطع فوق تخصص این دانشگاه تدریس می‌شوند.

وی افزود: همچنین رشته های مامایی، پرستاری، علوم‌آزمایشگاهی، رادیولوژی، اتاق‌عمل، پزشکی هسته‌ای، هوشبری، فوریت‌های پزشکی، فناوری سلامت، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت‌محیط، علوم‌تغذیه و صنایع‌غذایی، بهداشت عمومی و فناوری اطلاعات سلامت نیز در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه تدریس می‌شوند.

صادقی افزود: همچننی در حال حاضر رشته های اپیدمیولوژی و فیزیولوژی در مقطع ارشد و نیز رشته‌های بیوشیمی بالینی، بهداشت محیط، فارماسیوتیکس و فارماکولوژی در مقطع PHD این دانشگاه تدریس می‌شوند.

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای راه‌اندازی سه دانشکده جدید فن آوری‌های نوین پزشکی، تغذیه و صنایع‌غذایی و دانشکده علوم‌بهزیستی و توانبخشی در این دانشگاه خبر داد.

احسانی تصریح کرد: علاوه بر راه‌اندازی این سه دانشکده، اضافه‌کردن چهار رشته تخصصی چشم، پوست، طب اورژانس، و گوش و حلق و بینی (ENT) را در دستور کار داریم که با اضافه‌شدن این رشته‌ها به مجموع رشته‌های تخصصی دانشگاه تمام تخصص‌های موجود کشور در استان آموزش داده خواهد شد.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی رشته‌های بیوشیمی بالینی، مهندسی بهداشت محیط، بیوشیمی فارماسیوتیکس و فارماکولوژی در مقطع PHD و رشته های اپیدمیولوژی، فیزیولوژی و صنایع‌غذایی گرایش کنترل کیفی بهداشتی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله برنامه‌های در دستور کار دانشگاه قرار دارد

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید