اخبار

مدیر دارو و موادمخدر معاونت غذا و دارو : باید انحصار توزیع دارو در بخش دولتی را بشکنیم

مدیر دارو و موادمخدر معاونت غذا و دارو :  باید انحصار توزیع دارو در بخش دولتی را بشکنیم

مدیر دارو و موادمخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه بر لزوم شسکته‌شدن انحصار توزیع دارو در بخش دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتر امید عبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 230 داروخانه در سطح استان اظهار کرد: از این تعداد 40 داروخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند که تعدادی از آنها فعالیت خود را در برخی شهرستانها که فاقد داروخانه شبانه‌روزی بوده  به تازگی آغاز کرده‌اند.

عبدی با اشاره به انحصار توزیع داروی بیماران خاص در سیستم دولتی اظهار کرد: این امر موجب شده تا یک بیمار خاص برای تامین دارو مورد نیاز خود از شهرستانهای دور افتاده به مرکز استان مراجعه کند و این امر مشکلات فراوانی را برای این بیماران به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم این انحصار دارو را در سیستم دولتی بشکنیم و امید داریم بتوانیم تا پایان سال این وضعیت را سامان دهیم و داروخانه‌های خصوصی نیز در صورتی که ضوابط داروخانه های دولتی را رعایت کرده و نظارت بر روی آنها تشدید شود، بتوانند توزیع داروهای بیماران خاص را در شهرستانهای مختلف انجام دهند.

وی با تاکید بر کاهش تصدی گری دولت در بخش دارو اظهار کرد: بازار دارو باید به بخش‌های غیر دولتی واگذار شود و در مقابل نظارت بر فعالیت این بخش افزایش یابد.

مدیر دارو و موادمخدر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: انحصار دارو توسط دولت در کنار تحریم عامل موثری در به وجود آمدن کمبود دارو به شمار می‌رود و چنانچه بتوان توان اقتصادی بخش خصوصی را با بخش دولتی تجمیع کنیم قطعا از به و جود آمدن کمبود دارو در بازار تا حد زیادی پیشگیری خواهد شد.

وی در پایان به قاچاق دارو و عرضه غیرمجاز آن نیز اشاره و تصریح کرد: عرضه دارو در هر مکانی به غیر از داروخانه ممنوع بوده و تخلف است و افراد باید در صورت مشاهده این تخلفات آن را گزارش دهند.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید