اخبار

دبیر انجمن ارولوژی کشور درباره بی‌توجهی مردان ایرانی به سلامت‌شان هشدار داد.

دبیر انجمن ارولوژی کشور درباره بی‌توجهی مردان ایرانی به سلامت‌شان هشدار داد.
دبیر انجمن ارولوژی کشور درباره بی‌توجهی مردان ایرانی به سلامت‌شان هشدار داد.

به گزارش همشهری دکتر عباس بصیری با بیان اینکه براساس آمار درکشور ما مردان آخرین افرادی هستند که برای پیگیری مشکلات پزشکی و درمانی خود مراجعه می‌کنند، گفت: متأسفانه دلسوزی آنها برای افراد خانواده و فرزندان خیلی بیشتر از خودشان است.

عضو هیأت مدیره انجمن ارولوژی ایران با بیان اینکه مردان در حوزه عمومی بیشتر گریبانگیر آسیب می‌شوند و آمار زیادی دراین خصوص در ایران داریم، افزود: در حوزه بیماری‌های جراحی کلیه و مجاری ادرار شایع‌ترین مشکل مردان ایرانی یکی بیماری سنگ‌های ادراری و دیگری بیماری‌های مربوط به غده پروستات است و پروستات در تمام رده‌های سنی مردان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار اصلی روز ملی سلامت مردان در حیطه تخصصی ارولوژی، متمرکز بر بیماری‌های پروستات است، گفت: علت انتخاب این بیماری از آنجاست که در رده‌های سنی جوان می‌تواند به‌صورت عفونت پروستات خود را نشان دهد.حال آنکه بیماران در این سن دچار سوزش، تکرر و درد هنگام ادرار می‌شوند که نشان‌دهنده عفونت در پروستات آنهاست.

بصیری با توضیح برخی نشانه‌های این بیماری هشدار داد: در سنین بالاتر خطر سرطان پروستات به‌صورت بدخیم نیز وجود دارد چرا که پروستات بیماری‌ای است که در تمام رده‌های سنی مردان دیده می‌شود.

وی با توصیه به جوان‌ها برای رعایت بهداشت فردی به افراد میانسال هم توصیه کرد به محض بروز مشکلات ادراری مانند تکرر ادرار حتماً به پزشک مراجعه کنند.
۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید