اخبار

رئیس نظام پرستاری کرمانشاه :دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه آموزش پرستاران جزو دانشگاه‌های برتر کشور است

رئیس نظام پرستاری کرمانشاه :دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه آموزش پرستاران جزو دانشگاه‌های برتر کشور است

رئیس نظام پرستاری کرمانشاه  امروز به‌مناسبت روز پرستار، اظهار کرد: سه هزار پرستار در استان وجود دارد که از این میزان تعدادی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیمارستان‌های خصوصی، ارتش و سپاه مشغول به انجام وظیفه هستند.

علی اکبر ویسی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی بیمارستان‌های کرمانشاه کمبود نیروی پرستار بوده و همواره این تعداد پرستار در کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارد و باید به ازای هر تخت دو پرستار فعالیت کنند، اما در مناطق محروم 0.4 و در مناطق برخوردار 1/1 پرستار به ازای هر تخت در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس نظام پرستاری استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ تعداد پرستار نسبت به میانگین کشوری در سطح بالاتری قرار دارد، افزود: با توجه به فاصله داشتن تعداد پرستاران با استانداردهای جهانی بار کاری که بر دوش پرستاران است، سنگین بوده و موجب شده که این افراد در انجام وظایف خود دچار خستگی و فشار کاری مفرطی شوند.

این مسئول با اشاره به میزان دریافتی‌های پرستاران، گفت: با توجه به اجرای طرح ارتقای سلامت، تعداد مراجعه‌کنندگان بیمارستان‌ها دو برابر شده و اکثر تخت‌های بیمارستان‌ها پر شده، اما تغییری در میزان دریافتی پرستاران با توجه به افزایش حجم کاری آنها نشده و تعداد پرستاران استان به همان میزان قبلی بوده و بار کاری بیشتری را متحمل شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای مشکلات پرستاران از لحاظ پرداخت حقوق و مزایا به‌موقع عمل می‌کند، گفت: یکی از دغدغه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بررسی و ارتقای وضعیت پرستاران استان است.

ویسی به دیدگاه‌های فرا منطقه‌ای در خصوص پرستاران اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های آتی مقرر شده که پرستاران استان با پرستاران کشورهای همسایه ارتباط داشته باشند تا بتوانیم  از این طریق کیفیت ارائه خدمات را ارتقا بخشیم.

 

۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید