اخبار

کفش مناسب بپوشید

کفش مناسب بپوشید

یک متخصص طب‌فیزیکی‌ چرم‌طبیعی را بهترین جنس کفش عنوان کرد و گفت: 80 درصد کفش‌های موجود در بازار از جنس چرم مصنوعی است که عوارض بسیاری برای پا دارد.

دکتر کامبیز خاموشیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه ویژگیهای کفش مناسب بر اساس نوع کاربرد آن متفاوت است، اظهار کرد: قاعدتا کفشی که برای انجام ورزش انتخاب می‌شود نسبت به کفش‌های مجلسی و سایر کفش‌ها باید از انعطاف بیشتری برخوردار باشد.

خاموشیان تصریح کرد: بطور معمول همه کفش‌ها برای داشتن استاندارد لازم باید بین دو تا 2.5 سانتی‌متر پاشنه داشته باشند.

این متخصص طب‌فیزیکی با بیان اینکه پا باید در کفش احساس راحتی کند، گفت: پنجه کفش و سایر قسمت‌های آن باید متناسب با پا باشد و کفش نباید بگونه‌ای باشد که فرم پا را تغییر دهد.

خاموشیان به کفش‌هایی که از پنجه باریک شده‌اند اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این امر موجب شده تا بویژه در زنان شاهد تشکیل پینه در انتهای انگشت شست پا باشیم.

این متخصص طب‌فیزیکی کفش‌های بندی و چسبی را مناسب دانست و اظهار کرد: این کفش‌ها قابلیت تنظیم داشته و می‌توان در حدی که پا راحت است اندازه کفش را ثابت کرد.

وی در خصوص جنس کفش نیز چرم‌های طبیعی را بهترین نوع جنس کفش عنوان کرد و افزود: چرم‌های طبیعی تهویه مناسبی را برای پا ایجاد می‌کنند.

خاموشیان در خصوص استفاده از چرم‌های مصنوعی در ساخت کفش هشدار داد و اظهار کرد: چرم مصنوعی اجازه تنفس به پا را نداده و موجب خستگی زودرس و حساسیت پوستی در پا می‌شود.

این متخصص طب فیزیکی افزود: متاسفانه 80 درصد کفش‌های موجود از چرم‌مصنوعی است که کیفیت مناسبی نداشته و برای پا مناسب نیست.

وی در خصوص استفاده از الیاف مصنوعی نیز در تولید کفش اظهار کرد: این الیاف از آنجا که مشبک بوده و اجازه تنفس را به پا می‌دهد، مناسب است.

خاموشیان در ادامه بهترین زمان خرید کفش را بعدازظهرها عنوان کرد و افزود: پا در این زمان بر اثر انجام فعالیت در بزرگترین سایز خود قرار دارد و می‌توان کفشی با سایز راحت را برای پا خریداری کرد.

وی در خصوص خرید کفش ورزشی هم توصیه کرد: افراد حتما کفش‌های ورزشی را نیم شماره بزرگتر خریداری کنند، زیرا در هنگام ورزش اندازه پا کمی بزرگتر می‌شود.

 

 

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید