اخبار

درصورت تصویب شورای توسعه استان: بیمارستان های استان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز می شوند

درصورت تصویب شورای توسعه استان: بیمارستان های استان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز می شوند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی هشتمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان رأس ساعت 9 صبح روز چهارشنبه ششم اسفند ماه سالجاری به ریاست مهندس آزرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری و دبیری دکتر کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و با حضور مدیران ارشد استان در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد.

جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید رسمیت یافت، سپس دکتر کریم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و بهورز به ارائه مطالب مختلفی از جمله بازدید مسئولین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان کلار کشور عراق و پتانسیل های موجود جهت جذب توریست درمانی در استان، جذب اعتبار لازم جهت ساخت خوابگاه های دانشجویی، تسریع در روند پیشبرد امورات تحویل زمین و ساخت بیمارستان 540 تخت خوابی و ...... پرداخت.

پس از آن مهندس آزرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز این  مناسبتها را تبریک گفت و به پیگیری مصوبات جلسه قبل پرداخت.

در پیگیری مصوبات جلسه قبل مقرر گردید مبلغ هشتصد و پنجاه میلیون تومان اعتبار مصوب شده در جلسات قبل کارگروه سلامت و شورای توسعه و برنامه ریزی استان به منظور انجام اقدامات لازم در کانون های بیماری تب مالت در استان جهت تأمین اعتبار از مانده اعتبارات سال 93 مجدداً به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارجاع و اقدام لازم در این خصوص صورت پذیرد.

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه پیشنهاد تخصیص مبلغ شش میلیارد تومان جهت تجهیز بیمارستان های استان به سیستم تصفیه خانه فاضلاب و همچنین دو میلیارد تومان جهت ساخت خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی بود که مقرر شد جهت تصمیم گیری و تأمین اعتبار به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارجاع گردد. همچنین مقرر شد در راستای تحقق طرح روستای سالم که دانشگاه علوم پزشکی متولی آن می باشد و به منظور آموزش های لازم و کنترل بیماری تب مالت در استان، موضوع بهسازی محیط دام و ترویج الگوی سلامت دامپروری نیز با همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی به طرح مذکور اضافه گردد.

در خاتمه گزارشی از آمادگی اکیپ های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی ارائه گردید .

gg

yy

ll

gg

۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید