اخبار

به جای استفاده از وایتکس از سرکه استفاده کنید

به جای استفاده از وایتکس از سرکه استفاده کنید

یک کارشناس و مدرس امداد و نجات هلا‌ل‌احمر استان‌کرمانشاه توصیه کرد: افراد به جای استفاده از وایتکس جهت تمیزکردن وسایل و قسمت‌های مختلف‌خانه از سرکه استفاده کنند.

شهریار نوری‌الاصل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه‌کرمانشاه، با بیان اینکه خانه‌تکانی از سنت‌های دیرینه و اصیل ایرانی است، اظهار کرد: هر خانواده ایرانی تلاش می‌کند تا قبل از رسیدن سال‌جدید محیط ‌زندگی خود را یکبار دیگر مرتب و تمیز کند، اما متاسفانه این امر به دلیل عدم‌اطلاع از روش جابجایی اجسام‌سنگین و نحوه استفاده شوینده‌های شیمیایی و نیز عدم‌اطلاع از شیوه نصب و برداشتن وسیله در ارتفاع، موجب ایجاد مشکلات فراوانی از جمله شکستگی و مسمومیت با مواد‌شوینده شده که بیشتر خانواده‌ها را در روزهای پایانی‌سال درگیر می‌کند.

نوری‌الاصل در همین راستا توصیه کرد: افراد هنگام خانه‌تکانی به طور جد از برداشتن اجسام‌سنگین بصورت یک‌نفره و بدون‌کمک اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین افراد باید از خم‌شدن و برداشتن اجسام نیز خودداری کنند و به هنگام برداشتن وسایل ابتدا باید بنشینند و با وسیله که حتما هم باید سبک باشد بلند شوند.

وی در خصوص انجام فشرده کارهای خانه‌تکانی در مدت‌ زمان کوتاه  نیز هشدار داد و اظهار کرد: این امر موجب واردآمدن فشار زیاد به تمام عضلات بدن شده و عوارضی از جمله تورم، درد و عدم‌حرکت عضله را در پی خواهد داشت.

نوری‌الاصل استفاده از شوینده‌های شیمیایی مانند وایتکس و جرم‌گیرها را بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد: اگر فرد به هنگام استفاده از این شوینده‌ها در محیط مکررا تنفس کند دچار مسمومیت‌ تنفسی خواهد شد.

وی سرگیجه، تهوع و عدم‌ اکسیژن‌رسانی به سلولهای مغزی را از جمله علائم این نوع مسمومیت عنوان کرد و افزود: در اینگونه موارد فردمصدوم را باید هر چه سریعتر به مراکزدرمانی منتقل کرد.

این کارشناس هلال‌احمر استان‌ کرمانشاه توصیه کرد: افراد به جای استفاده از این موادشوینده‌ شیمیایی از سرکه استفاده کنند که کاملا بی‌خطر بوده و قدرت پاک‌کنندگی مناسبی دارد.

وی افزود: افراد همچنین می‌توانند در خانه‌تکانی از پودرهای بدون‌آنزیم استفاده کرده تا از ابتلا زودهنگام به آسم پیشگیری کنند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید