اخبار

پرخوری شب عید را از حالا شروع نکنید

پرخوری شب عید را از حالا شروع نکنید

یک کارشناس تغذیه گفت: پرخوری شب عید را از حالا شروع نکنید.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در تعطیلات نوروز چون افراد فعالیت چندانی ندارند و مدام در مهمانی‌ها انواع آجیل و تنقلات مصرف می‌کنند، با افزایش وزن مواجه می‌شوند.

وی این افزایش وزن را ناشی از عدم تحرک و اضافه دریافت کالری دانست و عنوان کرد: بهتر است افراد از هم اکنون زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی را آغاز نکنند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: در روزهایی که افراد برنامه مهمانی دارند و آجیل و شیرینی صرف می‌کنند، باید وعده‌های شام و نهار خود را سبک کنند.

شیرمستی معتقد است: افراد می‌توانند زمانی که در روز چند بار مهمانی می‌روند در یک مهمانی آجیل، در یک مهمانی شیرینی و در مهمانی دیگر شکلات بخورند و از خوردن همزمان همه آنها پرهیز کنند.

وی نان خرمایی را بهترین شیرینی برای ایام نوروز دانست و افزود: نان‌های نخودی هم چون با آرد نخود درست می‌شوند طبع گرم دارند و می‌تواند تا حدودی اضافه وزن را کنترل کند.

به گفته این کارشناس تغذیه خرید شیرینی‌های بزرگ و خامه‌دار اصلا برای ایام نوروز توصیه نمی‌شود.

شیرمستی توصیه کرد: شکلات عید نیز از انواع کاکائو و شکلات تلخ باشد و تا حد امکان از خرید تافی و آبنبات‌های رنگی خودداری شود.

وی در خصوص مصرف آجیل نیز گفت: از بین مغزها، بادام بهترین آجیل است، زیرا ترشح هورمون رشد را تحریک می‌کند و مصرف روزانه 6 تا 12 عدد آن مفید است.

این کارشناس تغذیه مصرف تخمه کدو را نیز از بین انواع تخمه‌ها مفیدتر دانست که کالری کمتری دارد.

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید