اخبار

۱۲ پایگاه بهداشت در حاشیه شهر کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

۱۲ پایگاه بهداشت در حاشیه شهر کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
دکترسیروس نصیری در نشست خبری از راه‌اندازی  12  پایگاه بهداشت در حاشیه شهر کرمانشاه خبر داد و گفت:در بحث طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت چندین برنامه مهم پیگیری  در حال اجرا است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه   ارتقا برنامه بیمه روستاییان و پرونده الکترونیک سلامت را از برنامه‌های بهداشتی نظام سلامت عنوان کرد و افزود: سرانه بیمه روستاییان استان به پنج برابر  و سرانه سالانه بیمه روستاییان از 18 هزار تومان به 80 هزار تومان افزایش یافت.

دکتر نصیری پیرامون خدمات بهداشتی حاشیه شهرها و کلان‌شهرها گفت: در گذشته با کمبود پزشک و تجهیزات درمانی در مناطق روستایی مواجه بودیم که این مشکل برطرف و درحال حاضر به ازای هر چهار هزار نفر جمعیت روستایی یک پزشک مشغول به کار شده و این امر برابر استاندارد کشوری گزارش شده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی تمام مراکز روستایی از خدمات پزشکان بیان کرد: در مراکز روستایی آزمایشگاه‌ها و واحد دندانپزشکی استقرار یافته همچنانکه در بخش کوزران تجهیزات آزمایشگاهی با اعتبار 300 میلیون ریال فعال شد و در برنامه مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان در تمام روستاها دندانپزشک مستقر شده است.

وی ارائه خدمات ویزیت بهداشت دهان ودندان برای افراد زیر 14 سال را در مراکز روستایی  را رایگان عنوان کرد و افزود: در بخش درمان نیز 30 درصد پرداختی‌های دهان و دندان بر عهده بیمار است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام امکانات بهداشتی از جمله خدمات واکسیناسیون  در 150 خانه بهداشت کرمانشاه به صورت رایگان میان مردم توزیع می‌شود.

وی جمعیت حاشیه شهر کرمانشاه را 270 هزار نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد 150 هزار نفر از حاشیه‌نشینان کمتر برخوردار هستند که در این زمینه جمعیت محله‌های جعفرآباد، دولت‌آباد، کولی‌آباد، صادقیه و دیگر مناطق کمتر برخوردار در اولویت دریافت خدمات بهداشتی قرار دارند.

دکترنصیری افزود: به ازای هر یک هزار نفر یک پایگاه پهداشتی در مناطق حاشیه شهر فعال است که 50 درصد این پایگاه‌ها در مرکز بهداشت و 50 درصد دیگر در اختیار مراکز خصوصی قرار دارد و در هر پایگاه نیز سه کارشناس در حوزه‌های واکسیناسیون، مادران و کودکان و سلامت محیط به صورت ویژه ارائه خدمت می‌کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی پایگاه‌های بهداشت در حاشیه شهر خبر داد و بیان کرد: برای جمعیت 150 هزار نفری حاشیه شهر 15 پایگاه بهداشت راه‌اندازی شده و 12 پایگاه بهداشت دیگر برای جمعیت 120 هزار نفری حاشیه شهر در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود بر اساس تصویب وزارتخانه به ازای هر نفر در حاشیه شهر سرانه 10 هزار تومان برای ساخت مراکز بهداشت در نظر گرفته شده که در مجموع برای جمعیت 150 هزار نفری یک میلیارد و 500 میلیون تومان سرانه تعیین شده است.

نصیری زمان آغاز طرح بسیج نوروزی را یکم اسفند تا 25 فروردین هر سال عنوان و اظهار کرد: برای عرضه مواد غذایی، تجهیزات بهداشتی و حفظ و ارتقا سلامت شهروندان و مسافران نوروزی تمهیداتی اندیشیده شده و در شهرستان کرمانشاه هفت هزار و 725 مرکز توزیع، دو هزار و 500 مکان عمومی و 24 مکان بین راهی با فعالیت سه تیم کارشناسی ستادی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در ایام نوروز تیم‌های مشترک دامپزشکی، گردشگری، فرمانداری، آزمایشگاه آب و آموزش و پرورش با مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تشکیل شده و بازرسی از مراکز بهداشتی به صور مستمر انجام می‌شود.

 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه جمع‌آوری 9 تن گوشت فاسد و پلمب اماکن غیرمجاز توزیع گوشت را از اقدامات مرکز بهداشت در روزهای گذشته بیان کرد و گفت: سامانه 1490 بصورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات مردم است و شماره تماس 37277973 نیز از ساعت 8 صبح تا 20 هر شب برای رسیدگی به شکایات شهروندان و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

26
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید