اخبار

استاندار کرمانشاه : مواد مخدر سلامت جامعه را به خطر می اندازد،

مهندس هاشمی : اگر می خواهیم در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق باشیم باید بر روی برنامه های پیشگیرانه سرمایه گذاری کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برنامه های پیشگیری مبارزه با مواد مخدر از اولویت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مهندس سید دادوش هاشمی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: باید اصل برنامه های این ستاد بر روی پیشگیری، برنامه ریزی شود.

وی افزود:امروز به فکر و اندیشه در حل مشکل اعتیاد نیاز داریم، پس باید از اساتید دانشگاه ها دراین جلسات استفاده نماییم.

وی ادامه داد: برنامه های پیشگیرانه به گونه ای نیستند که سریع نتیجه آن مشخص باشد، اما در آینده آثار مثبت آن را در جامعه خواهیم دید.

وی با بیان اینکه پیشگیری مهمتر از سایر اقدامات است، گفت: اگر می خواهیم در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق باشیم باید بر روی برنامه های پیشگیرانه سرمایه گذاری کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه باید در استان بسته ای تهیه شود که همه برنامه های پیشگیرانه مواد مخدر به طور کامل در آن آورده شود، گفت: این برنامه ها باید به گونه ای باشد که بتوانیم روزانه رصد و موفقیت آن را ارزیابی نماییم.

وی خاطر نشان کرد: باید کمیته پیشگیری این شورا برای همه دستگاه ها راهبرد ارائه کند .

مهندس هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه مواد مخدر سلامت جامعه را به خطر می اندازد، تصریح کرد: معتادان روح شهروندان را خسته می کنند، ما می خواهیم چهره شهر را تغییر دهیم .

وی یاد آور شد: در دیدارهای مردمی، جمع آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر از خواسته های  نخست مردم است که نشان از دغدغه مردم دارد.

وی در پایان خواستار طراحی برنامه ای از سوی دستگاه های عضو این شورا برای پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادان برای یکسال آینده شد.

در ادامه این جلسه سرهنگ کریم مرادی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در 9 ماه نخست امسال بیش از 600 کیلو مواد مخدر در استان کشف شده است .

وی افزود: در مواد مخدر کشف شده تریاک با 567 کیلو بیشترین کشفیات استان بوده است.

سرهنگ مرادی خاطر نشان کرد: در این مدت 2848 قرص روانگردان و بیش از 4000 ترامادول در استان کشف شده است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف در استان همچنان تریاک است، اما شیشه و کراک نیز از مواد مخدری است که توسط معتادین جوان دستگیر شده بیشتر استفاده می شود.

در ادامه این جلسه مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه اقدامی که دستگاه قضا در خصوص معتادان و قاچاقچیان انجام می دهد آخرین اقدام است، گفت: معتقدیم پیشگیری موثرترین اقدام در خصوص کاهش مواد مخدر و معتاد است.

وی گفت: دستگاه قضایی استان با حساسیت ویژه ای پرونده های مواد مخدر را رسیدگی می کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در یک روز یازده مورد حکم اعدام در خصوص مواد مخدر در استان اجرا شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضایی در ارتباط با پرونده های مواد مخدر به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

وی در پایان گفت:به زودی خلا های قانونی در خصوص مواد مخدر جدید برطرف می گردد.

در پایان این جلسه مقرر شد سازمان بهزیستی به عنوان رییس کمیته پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جلسه آینده این ستاد برنامه جامعی در خصوص پیشگیری ارائه کند.

۲۷ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید