اخبار

جمع آوری و جلوگیری از فعالیت دستفروشهای توزیع کننده مواد غذایی پرخطر وظیفه شهرداری است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : با استناد به ماده 55 قانون شهرداریها، جمع آوری و جلوگیری از فعالیت دستفروشها از جمله در مواردی که دستفروش مواد غذایی پرخطر تلقی می شوند، بر عهده شهرداریها و به تبع آن اداره اجراییات است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: جمع آوری و جلوگیری از فعالیت دستفروشهای توزیع کننده مواد غذایی پرخطر وظیفه شهرداری است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ارسال نمابری به این خبرگزاری اعلام کرد؛ با استناد به ماده 55 قانون شهرداریها، جمع آوری و جلوگیری از فعالیت دستفروشها از جمله در مواردی که دستفروش مواد غذایی پرخطر تلقی می شوند، بر عهده شهرداریها و به تبع آن اداره اجراییات است.

 

در ادامه آمده است؛ لذا این مرکز به عنوان ناظر بخش سلامت در طول سه سال اخیر در چندین نوبت موضوع عرضه مواد غذایی پرخطر به صورت دستفروشی (فلافل، چای، آبمیوه، بستنی و...) را در کارگاه سلامت و امنیت غذایی مطرح نموده است و طی مصوباتی شهرداری مکلف به جمع آوری کلیه دستفروشهای مواد غذایی پر خطر از سطح معابر، پارکها و مقابل مدارس شده است. همچنین اتحادیه صنف دکه داران مکلف به جلوگیری از فروش مواد غذایی پر خطر در این دکه ها شده اند.

 

این نمابر در پایان تاکید دارد؛ همه مکانهای ثابتی که اقدام به عرضه ساندویچ و فلافل می نمایند توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت به صورت ماهیانه نظارت می شوند و مواردی از جمله سلامت فردی متصدی بهداشت، محیط کار و ابزار کار و نوع روغن مصرفی در این مکانها کنترل می گردد.

۳۰ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید