اخبار

تلقیح واکسن آنفلوانزای نوع A فعلا" برای زنان باردار انجام نمی شود

واکسیناسیون آنفلوانزای نوع A برای گروههای خاص در استان کرمانشاه آغاز شده است
تلقیح واکسن آنفلوانزای نوع A فعلا" برای زنان باردار انجام نمی شود
کرمانشاه - مدیر گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون آنفلوانزای نوع A برای گروههای خاص در استان کرمانشاه آغاز شده است و در زنان باردار فعلا" تلقیح این واکسن ( مانند سایر استانهای کشور ) صورت نمی گیرد.
 
دکتر ناهید خادمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون انجام این واکسیانسیون برای گروههای خاص در معرض خطر مانند بیماران سرطانی و دیالیزی و جانبازان در استان آغاز شده است که در شهر کرمانشاه تلقیح این واکسن در مرکز درمانی حاج دایی و در هر یک از شهرستانهای استان در یک مرکز خاص صورت می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین تلقیح این واکسن برای کارکنان مراکر بهداشتی و درمانی در محیط کارشان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه مهلت یک هفته ای انجام این واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت برداشته شده است، اضافه کرد: براساس ابلاغ این وزارتخانه هیچ گونه ضرب العجل زمانی برای اتمام واکسیانسیون مشترک مرحله اول و دوم آنفلوانزای نوع A در مراکز درمانی وجود ندارد.
خادمی با بیان اینکه در مرحله اول هفت هزار و 600 دوز این واکسن در اختیار استان قرار گرفت، افزود: در دومین محموله نیز 22 هزار و 600 دوز واکسن آنفلوانزای نوع A وارد کرمانشاه شد.
وی با بیان اینکه این واکسنها جهت تزریق برای گروه های پرخطر منظور شده است، گفت: اسامی این گروهها از طریق وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفته است که از آن جمله می توان به کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی و مبتلایان به بیماریهای خاص اشاره کرد.
این پزشک کرمانشاهی در خصوص شرایط نگهداری این واکسنها گفت: خوشبختانه واکسنهای آنفلوانزای نوع A با رعایت تمامی نکات بهداشتی در شرایط زنجیره ایی سرد نگهداری می شود.
تلقیح این واکسن از 22 دیماه جاری پس از کسب اجازه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان کرمانشاه آغاز شده است.
۳۰ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید