اخبار

70 درصد آلودگی شهر کرمانشاه ناشی از تردد خودروها است

آلودگی ناشی از تردد خودروهای سطح شهر باعث ایجاد ترافیک، آلودگی بصری و صدا شده است .
مدیر کل سازمان محیط زیست استان کرمانشاه:
70 درصد آلودگی شهر کرمانشاه ناشی از تردد خودروها است
کرمانشاه - مدیر کل سازمان محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه 70 درصد آلودگی هوای شهر کرمانشاه ناشی از تردد خودروهای سطح شهر می باشد، خواستار توجه شهروندان برای استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و دودزا برای کاهش این آلودگی شد.
 
کیومرث کلانتری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آلودگی ناشی از تردد خودروهای سطح شهر باعث ایجاد ترافیک، آلودگی بصری و صدا شده است و از شهروندان انتظار داریم که بدون ضرورت، از خودروهای شخصی استفاده نکنند و نسبت به رفع نقایص خودرو خود توجه لازم را داشته باشند تا بتوان در کاهش آلودگی زیست محیطی موفق عمل کرد.
وی در ادامه گفت: امروز در سطح کشور و در شهرهای آلاینده، بیشتر اقدامات اجرایی در زمینه حفاظت از محیط زیست انجام می شود ولی در سایر استان ها از جمله استان کرمانشاه برنامه ها بصورت نمادین و برای آگاه سازی و اطلاع رسانی می باشد.
کلانتری در ادامه با اشاره به سیاست های این سازمان در توسعه صنایع در کشور، گفت: حفاظت از محیط زیست مکمل توسعه است و دیدگاه محیط زیست حفظ بدون بهره برداری نیست، ما می دانیم میزان آلایندگی هیچ واحد صنعتی به صفر نخواهد رسید اما باید خروجی این واحدها در حد استاندارد باشد.
وی افزود: لذا ما از بخش دولتی انتظار داریم که در استقرار صنعت و در روند توسعه و استقرار صنایع طوری عمل کنند که کمترین اثرات را بر منابع زیست محیطی شهری و روستایی وارد شود.
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه کنترل و پایش مستمر واحدهای صنعتی، راه اندازی آزمایشگاه سنجش آلودگی هوا، احداث آزمایشگاه در هشت نقطه شهر برای کنترل آلاینده هاو پیگیری احداث 13 ایستگاه سنجش آلودگی هوا را از اقداماتی دانست که در سطح استان برای کاهش آلودگی و حفاظت از محیط زیست استان صورت گرفته است.
وی در پایان از راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر کرمانشاه در هفته حفاظت از محیط زیست (در خرداد ماه ) سال آینده خبر داد و گفت: طی هفته گذشته اعتبارات این دو ایستگاه از طرف استاندار مشخص شد.
۳۰ دی ۱۳۸۸ ۱۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید