اخبار

پردیس علوم پزشکی کرمانشاه در سفر هیئت دولت کلنگ‌زنی می‌شود

پردیس علوم پزشکی کرمانشاه در سفر هیئت دولت کلنگ‌زنی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کلنگ‌زنی پردیس علوم پزشکی استان در سفر هیئت دولت انجام می‌پذیرد.

گزارش خبرگزاری تسنیم از نشست مطبوعاتی ریاس دانشگاه در حاشیه نمایشگاه پارک سلامت را بخوانید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کلنگ‌زنی پردیس علوم پزشکی استان در سفر هیئت دولت انجام می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حسین کریم در نشست خبری که در نمایشگاه پارک سلامت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: صورت جلسه احداث بیمارستان 540 تخت‌خوابی امضا و زمین مورد نیاز تحویل گرفته شده و به زودی با اجرای مناقصه مشخص که در سفر وزیر بهداشت کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ساخت نخستین مرکز مهارت‌های بالینی غرب کشور در کرمانشاه خبرداد و گفت: ساخت این پروژه اواخر تابستان امسال آغاز می‌شود.

کریم از راه‌اندازی نخستین مرکز مهارت‌های بالینی غرب کشور تا اواخر تابستان امسال در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، مهارت‌های عملکردی دانشجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در حال حاضر بیش از 60 پروژه عمرانی بی‌نظیر در این دانشگاه آغاز شده و تا میزان 85 درصد پیشرفت فیزیکی در پاییز امسال پیش خواهیم رفت.

وی احداث دانشکده‌های دندانپزشکی، پیراپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در استان کرمانشاه عنوان و بیان کرد: راه‌اندازی زایشگاه‌ها و بلوک‌های زایمان شیک و مطابق با استانداردهای جهانی در بیمارستان‌های هرسین، گیلانغرب، قصرشیرین، سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و بیمارستان‌های معتضدی و امام رضا(ع) در کرمانشاه از دیگر برنامه‌هایی است که پاییز امسال آماده بهره‌برداری است.

کریم عنوان کرد: کلینیک‌های ویژه در بیمارستان‌های محمد کرمانشاهی، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، صحنه، کنگاور، گیلانغرب و با مساحت 1900 متر در بیمارستان معتضدی و مساحت 1400 متر در بیمارستان فارابی و نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) مطابق با استانداردهای روز دنیا راه‌اندازی می‌شود.

وی احداث ساختمان شبکه بهداشتی درمانی شهرستان روانسر را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: این پروژه بعد از دو مرحله تامین اعتبار در سال آینده انجام می‌شود و نیز اورژانس بیمارستان طالقانی با دوهزار و 600 مترمربع زیربنا و بیمارستان امام رضا(ع) با دوهزار و 400 مترمربع زیربنا مطابق با استانداردهای بین‌المللی از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه امسال 70 تخت به تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در این استان افزوده می‌شود، افزود: بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بحرانی در این استان مورد نیاز است که تا اواخر تابستان این ضعف برطرف می‌شود.

کریم ابراز امیدواری کرد: با حمایت وزیر بهداشت، استان کرمانشاه قطب مرکز درمان سرطان غرب کشور باشد که در این زمینه موافقت‌های اولیه را اخذ کرده‌ایم و به دنبال تایید نهایی امکانات بسیاری از جمله اتاق عمل، جراحی، درمان و تشخیص در این مرکز در نظر گرفته شده هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: احداث هشت خانه متخصصین آغاز شده که این اقدام گامی در جهت افزایش استقبال متخصصان برای ماندگاری در این استان است.

کریم افزود: عملیات احداث دو پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان کرمانشاه آغاز شده و به احتمال زیاد عملیات احداث 30 پایگاه دیگر نیز در آینده انجام شود که در حال خریداری 50 تا 70 دستگاه آمبولانس و نیز به دنبال جذب 100 تا 150 نیرو در این مجموعه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گسترش درمان بستر دالاهو را از دیگر اقدامات در حال انجام عنوان و اظهار کرد: بخش ام.آر.آی بیمارستان فارابی راه‌اندازی شده و امیدواریم اتاق عمل و آی.سی.یو و کلینیک این بیمارستان نیز راه‌اندازی شود و کلیینک بیمارستان امام رضا(ع) نیز پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کریم خواستار مساعدت مسئولان به منظور ایجاد مرکز کاشت حلزون در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه به عنوان تنها مرکز این بخش در غرب کشور شد و گفت: بخش پیوند استخوان این بیمارستان در سال گذشته راه‌اندازی شده و پروژه بیمارستان صحنه نیز با واگذاری به پیمانکار جدید در 15 ماه آینده به انجام می‌رسد.

وی احداث بیمارستان سرپل‌ذهاب را امری حیاتی برای این استان دانست و فاز دوم اجرای این پروژه را در گرو مساعدت هیئت دولت در سفر به این استان عنوان و اظهار کرد: امسال جذب 150 پرستار را در دستور کار داریم و سال گذشته 326 پرستار به استخدام بیمارستان‌ها درآمدند و اکنون نیز جذب 31 نیروی پرستاری را در برنامه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمبود پرستار را مشکل اساسی بیمارستان‌های کشور و به ویژه استان کرمانشاه عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ایجاد پایگاه‌های بهداشتی در حاشیه شهرهای 20 تا 50هزار نفر جمعیت و با تمرکز بر حاشیه کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب با مشخصه‌های راه‌انداری پرونده سلامت الکترونیک و کلینیک در این نواحی از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

کریم با اشاره به راه‌اندازی مرکز سی.تی.اسکن در بیمارستان محمدکرمانشاهی از راه‌اندازی این بخش در بیمارستان سرپل‌ذهاب به عنوان دومین مرکز سی.تی.اسکن شهرستانی تا شهریور ماه امسال خبرداد و گفت: اتاق عمل بیمارستان طالقانی راه‌اندازی شده و به دنبال نصب و راه‌اندازی آسانسور و خرید تجهیزات پزشکی هستیم.

وی راه‌اندازی کلینیک‌های بیمارستانی را اقدامی موثر در جلوگیری از تجمع پزشکان متخصص در نقطه خاصی همچون پارکینگ شهرداری کرمانشاه بیان و خاطرنشان کرد: نظام پزشکی استان باید همکاری‌های لازم را در این زمینه با دانشگاه انجام دهد و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی فاقد مجوز لازم برای در اختیار نهادن متخصصان به بخش خصوصی است کلینیک‌های بیمارستانی احداث می‌شود و اکنون نیز کلینیک هلال احمر در میدان پردیس فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای پروژه‌های اقتصادی و درآمدزا، ارتقا بهره‌وری و مدیریت منابع با توجه به کمبود سرمایه، نیروی انسانی و امکانات، برنامه محور بودن فعالیت‌های واحدهای آموزشی درمانی و کشف استعدادهای ویژه دانشجویی را از اهداف این دانشگاه در سال جاری برشمرد و افزود: کشف و هدایت نیروی توانمند و استفاده از تجارب این افراد در نظام شایسته سالاری از جمله بهورزها از دیگر اهداف ما است.

کریم خواستار مشارکت خیران استان کرمانشاه در طرح خیران سلامت شد و بیان کرد: تقویت مراکز توسعه و تحقیق، افزایش رضایت‌مندی مردم، تقویت روابط عمومی، افزایش مشارکت مردم و جلب اعتماد آنان، تقویت سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از آن‌ها برای رفع معضلات اجتماعی بخشی از اهداف این دانشگاه است.

وی تقویت دیدگاه‌های مثبت و تعاملات درون سازمانی به جای تقابلات درون سازمانی را از دیگر اهداف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه یاد کرد و گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین چالش ما در سال گذشته حاشیه‌پردازی به جای توجه به متن و مبنای اصولی کارها بود و باید به جای دروغ پردازی به مردم از صداقت استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ایجاد مرکز جامع آزمایشگاهی در استان کرمانشاه تا پایان امسال خبرداد و گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 100 میلیون تومان در راستای نظارت بر تولیدات غذایی و در جهت تحقق شعار جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره»  و با تمرکز بر کنترل کیفی محصولات، افزایش آگاهی مردم راه‌اندازی می‌شود و به طور جدی به دنبال ارائه الگوهای سلامت هستیم که رستوان سالم شهر نمونه‌ای از این کار است.

کریم ایجاد روستای سالم و قرار دادن شهرک سلامت در کارگروه سلامت استانداری را از دیگر کارهای در دست اقدام بیان و خاطرنشان کرد: به زودی مهمانسرای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح می‌شود و نیز طرح برچسب گذاری محصولات غذایی با سه رنگ قرمز، سبز و نارنجی در حال انجام است.

وی آگاهی‌بخشی به مردم پیرامون مصرف مواد غذایی سالم را فاکتور مهمی در کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی بیان و عنوان کرد: به گفته برخی متخصصان سالانه 3 هزار نفر در این استان بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند و کنترل عوامل خطر مهم‌ترین فعالیت دانشگاه در حوزه کاهش مرگ و میز ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است

کریم با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات قلب و عروق گفت: کشور فنلاند با تلاشی 70 ساله توانست امید به زندگی را به میزان 20 سال در مردم افزایش دهد و در کلینیک‌های درمانی بیمارستان‌ها، بخش کنترل عوامل خطر با بهره‌مندی از سه جنبه پژوهشی، آموزشی و درمانی راه‌اندازی می‌شود.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید