اخبار

گزارش ایسنا از نشست خبری ریاست دانشگاه را بخوانید

گزارش ایسنا از نشست خبری ریاست دانشگاه را بخوانید

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان کرمانشاه از آغاز عملیات‌ اجرایی 60 پروژه ‌عمرانی دانشگاه در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌کرمانشاه، دکتر حسین کریم در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های امسال دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: 60 پروژه دانشگاه در سال‌جاری اجرایی می‌شود که مهم‌ترین آنها کلنگ‌زنی بیمارستان 540 تخت‌خوابی و نیز پردیس دانشگاه علوم ‌پزشکی است.

کریم تصریح کرد: زمین بیمارستان 540 تخت‌خوابی تملک شده و مناقصه آن نیز یرگزار شده و به‌زودی پیمانکار پروژه نیز مشخص می‌شود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: سعی داریم تا در سفر رییس ‌جمهور و یا وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی کلنگ‌زنی این ‌بیمارستان به همراه پردیس ‌دانشگاه را انجام دهیم.

76 تخت‌ویژه بیمارستانی را امسال تحویل می‌گیریم

کریم همچنین از شروع عملیات‌ اجرایی احداث دانشکده‌های دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پزشکی و پیراپزشکی خبر داد و اظهار کرد: مرکز مهارت‌های‌بالینی دانشگاه نیز اوایل ‌تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و در آنجا آزمون‌های ‌عملی دانشجویان ‌پزشکی برگزار می‌شود.

کریم همچنین از بازسازی بلوک‌های زایمانی استان تا پاییز امسال خبرداد و اظهارکرد: امسال همچنین کلنگ‌زنی کیلینیک‌های بیشتر بیمارستانهای دانشگاهی استان از جمله بیمارستان معتضدی، فارابی، امام‌خمینی(ره)، محمد کرمانشاهی، بیمارستان شهرستانهای اسلام‌آبادغرب، هرسین، سنقر، کنگاور و صحنه را خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه همچنین از ساخت اورژانس بیمارستان امام‌رضا(ع) با زیربنای 2400 مترمربع و نیز بیمارستان‌طالقانی با زیربنای 2600 مترمربع در سال‌جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: اورژانس‌طالقانی مرکز ترومای چهار استان غرب‌کشور خواهد بود و اورژانس بیمارستان امام‌رضا(ع) به عنوان یک اورژانس ‌ژنرال تمام قسمت‌های یک اورژانس سطح ‌بالا از جمله قسمت‌های تشخیصی و مراقبت‌های‌ویژه را خواهد داشت.

کریم از واگذاری 76 تخت‌ویژه بیمارستانی به دانشگاه علوم‌پزشکی درسال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: با اضافه‌شدن این تخت‌ها انقلابی در امکانات ‌بیمارستانی استان به وجود خواهد آمد.

رییس‌دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید تا پاییز امسال فضای ‌فیزیکی لازم برای استقرار این تخت‌ها آماده شود تا بتوانیم این تختها را تحویل بگیریم.

وی در ادامه با بیان‌اینکه مراکزسرطان در قطب‌های سرطان کشور راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: موافقت‌اولیه در خصوص اینکه کرمانشاه قطب‌سرطان چهاراستان غرب‌کشور شود را گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم بصورت قطعی مجوز این کار را دریافت کنیم و مرکز سرطان در کرمانشاه به عنوان قطب‌درمانی سرطان غرب‌کشور راه‌اندازی شود.

30 پایگاه‌اورژانس در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

خریداری 50 تا 70 دستگاه‌آمبولانس

کریم در ادامه با بیان‌اینکه قول راه‌اندازی 30 پایگاه اورژانس از طرف اورژانس‌کشور به کرمانشاه داده شده است،  گفت: احتمالا عملیات ساخت این تعداد پایگاه در سال‌جاری شروع شود.

وی تصریح کرد: در حال‌حاضر درحال خریداری 50 تا 70 دستگاه‌آمبولانس هستیم و توافقات ‌اولیه در خصوص جذب 100 تا 150 کادر نیروی فوریت‌های پزشکی گرفته شده است.

بیمارستان‌ شهرستا‌ن‌صحنه تا سال‌آینده تحویل می‌شود

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با بیان‌اینکه شهرستان ‌روانسر به جای بیمارستان شبکه بهداشت و درمان دارد، اظهار کرد: کار به روزرسانی این ‌شبکه در سال‌جاری انجام می‌شود و همچنین توسعه مرکز درمان ‌بستر شهرستان ‌دالاهو نیز در سال‌جاری انجام می‌شود تا این‌مرکز بتواند با تجهیز امکانات کار یک‌بیمارستان کوچک را در این ‌شهرستان انجام دهد.

کریم اظهار کرد: همچنین بیمارستان ‌صحنه امسال به پیمانکار جدید سپرده می‌شود و بر اساس برنامه‌زمانبندی صورت گرفته در مدت 15‌ماه این بیمارستان تحویل می‌شود.

وی اظهار کرد: در خصوص بیمارستان شهرستان‌سرپل‌ذهاب نیز فازاول بیمارستان تکمیل شده و سعی‌داریم تا درسفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی فازدوم آن را نیز استارت بزنیم.

کرمانشاه مرکز کاشت‌حلزون غرب‌کشور می‌شود

رییس‌دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی کیلینیک امام‌رضا(ع) در پاییز امسال، اظهار کرد: سعی داریم مرکز آنژیوگرافی و جراحی‌قلب را نیز در این‌بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

کریم خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال راه‌اندازی مرکز کاشت ‌حلزون گوش در این ‌بیمارستان هستیم تا با توجه به امکانات موجود بتوانیم بر اساس موافقت ‌اولیه صورت‌گرفته این‌مرکز را به مرکز کاشت‌حلزون غرب‌کشور تبدیل کنیم.

حاشیه‌ها زیر پوشش پایگاه‌های‌بهداشت می‌روند

رییس‌دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه در بحث بهداشت استان را تحت پوشش قراردادن حاشیه شهرهای کرمانشاه و اسلام‌آباد‌غرب و نیز شهرهای با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر توسط پایگاه‌های بهداشت عنوان کرد.

کریم اظهار کرد: در حال‌حاضر تعدادی پایگاه در این‌ مناطق در نظر گرفته شده و درحال جذب‌نیرو هستیم که بتوانیم کار را از اوایل ‌تابستان امسال شروع کنیم.

وی پرونده سلامت‌الکترونیک و راه‌اندازی کلینیک‌های بیمارستانی را دو نیاز مهم اجرای این‌طرح عنوان کرد و افزود: باید پرونده‌الکترونیکی برای ساکنان این ‌مناطق تشکیل شده تا آنها بتوانند از طریق‌ پایگاه‌های بهداشتی به کلینیک‌های بیمارستان متصل شده و سیستم ارجاع ‌بیمار در این مناطق تکمیل شود.

رییس‌دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح سلامت‌الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان ‌پاوه، ابراز امیدواری کرد در سفر رییس‌جمهور بتوان موافقت در خصوص اجرای‌ پایلوت این ‌طرح در تمام استان را گرفت.

پرستاری برای استخدام نداریم

کریم در ادامه یکی از مشکلات سیستم ‌درمان استان را کمبود پرستار عنوان کرد و افزود: متاسفانه این‌مشکل سراسری است و مشکل عدم‌استخدام نیست، بلکه پرستاری وجود ندارد که بخواهیم استخدام کنیم.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در سال‌جاری برای جبران بخشی از کمبودها 326 پرستار جذب شد و امسال نیز جذب 130 پرستار دیگر در دستورکار قرار دارد، اما قطعا این‌تعداد نیز نمی‌تواند نیاز سیستم ‌درمان استان را بطور کامل مرتفع کند.

کریم همچنین از در دستور کار بودن جذب 200 نیروی بهیار در سال ‌جاری خبر داد.

با اعتبار 4 میلیاردی مرکزجامع آزمایشگاهی غذا و دارو در کرمانشاه راه‌‌اندازی می‌شود

رییس ‌دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه به هفته‌ سلامت اشاره کرد و افزود: طی هفته‌ سلامت که امسال از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه باشعار "ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره" برگزار شد، نمایشگاهی با عنوان پارک ‌سلامت در محل «پارک‌شاهد» برگزار شد که خوشبختانه با ارائه برنامه‌های متنوع در زمینه‌های مختلف سلامت شاهد استقبال ‌خوبی از این‌ نمایشگاه نسبت به سنوات ‌گذشته بودیم.

کریم به شعار این ‌هفته اشاره کرد و افزود: برای تحقق این‌شعار و اطمینان از سلامت موادغذایی نیاز به تجهیز آزمایشگاه‌های غذا و دارو داریم که در همین‌ راستا ساخت مرکز جامع آزمایشگاهی استان در کنار معاونت غذا و دارو در دستورکار قرار دارد.

وی اعتبار لازم برای ساخت این‌آزمایشگاه را چهار میلیارد و 100 میلیون‌تومان اعلام و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایا‌ن‌سال این‌ مرکز را به بهره‌برداری رسانده و تمام آزمایشات موادغذایی و دارویی را در آن انجام دهیم.

کریم با بیان ‌اینکه طرح‌های روستای ‌سالم و راه‌اندازی رستوران و مهمانسرای‌سلامت در دستورکار دانشگاه قرار دارد، اظهار کرد: ما پیگیر راه‌اندازی شهرک‌سلامت در استان نیز هستیم که به زودی طرح این‌شهرک به کارگروه ‌سلامت استان می‌رود و قطعا پس از آن اقدامات در خصوص جانمایی پروژه انجام می‌شود.

رییس‌دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه همچنین از راه‌اندازی کیلینیک کنترل عوامل‌خطر در کنار کیلینیک‌های‌بیمارستانی خبر داد و اظهار کرد: در این کیلینیک‌ها اقدامات آموزشی، پژوهشی و درمانی در جهت کنترل عوامل‌خطری از جمله سیگار، چربی‌خون و فشار‌خون و نیز نوع‌تغذیه انجام می‌شود..

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید