اخبار

کرمانشاه دارای تنها مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اختلالات خواب در غرب کشور است

کرمانشاه دارای تنها مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اختلالات خواب در غرب کشور است

کرمانشاه دارای تنها مرکز پژوهشی و درمانی اختلالات خواب در غرب کشور است.

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی خواب در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام این مطلب افزود: بسیاری از مراجعین به این مرکز، بیماران ارجاع شده از استان های همجوار می باشند.

پروفسور حبیب اله خزایی ضمن بیان فعالیت های پژوهشی، به تجهیز این مرکز به دستگاه آنالیز خواب (Polysomnography) و دستگاه های مختلف اکتی گرافی به تشخیص و درمان اختلالات خواب بیماران مراجعه کننده به این مرکز اشاره کرد و گفت : بسیاری از مراجعین این مرکز، از استان های همجوار به مرکز اختلالات خواب ارجاع شده اند.

وی به چاپ بیش از 30 مقاله تحقیقاتی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ثبت یک اختراع در زمینه تشخیص شب ادراری برای کمیسیون های پزشکی و شرکت در همایش های داخلی و خارجی را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این مرکز برشمرد.

پروفوسور خزایی یکی از افتخارات این مرکز را چاپ مقاله ای با عنوان"Insomnia treatment in the third trimester of pregnancy reduces postpartum depression symptomsدر مجله ی Psychiatry Research دانست که از نظر معیارهای مختلف پژوهشی بر اساس مقاله مروری منتشر شده در Journal of Affective Disorders در سال 2015 به عنوان بهترین و قویترین مقاله در زمینه ارتباط میان اختلالات خواب و اختلالات خلقی پس از بارداری شناخته شده است.

وی گفت: در این مرکز پروفسور علی پورمتعبد، دکتر داریوش افشاری، دکتر علی رضا فرنام، دکتر لیبا رضایی و دکتر کیوان کاکابرایی به عنوان اعضای هیئت علمی مشغول به فعالیت می باشند و دکتر مسعود طهماسیان، دکتر محمدرسول قدمی، بهنام خالدی و دکتر کاوه شاه ویسی به عنوان پژوهشگر با این مرکز مشغول به همکاری هستند.

گفتنی است مرکز اختلالات خواب در سال 1385، با هدف گسترش دانش در زمینه های مختلف علوم بنیادین و اختلالات مرتبط با خواب تشکیل گردید و با توجه به پیشرفت های چشمگیر آن در زمینه فعالیت خود، در تاریخ 15 آذر ماه 1393، مورد موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

این مرکز در بیمارستان فارابی کرمانشاه ساعات اداری پذیرای مراجعین می باشد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید