اخبار

دکتر نوری زاد در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر

حکمت الهی نفس آدمی را به متعالی ترین درجه کمال می رساند

همایش 2500 نفری دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه هاومراکز آموزش عالی کرمانشاه 12 اسفند برگزارگردید. دراین همایش که با حضور دکتر دهقان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ،مهندس صحرایی مدیر کل آموزش عالی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از مسئولان و شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی کشور و استان برگزارگردید دکتر نوری زاد ریاست دانشگاه ضمن ایراد سخنرانی جوایزی به چند تن از دانشجویان ممتاز علوم پزشکی اهدا نمود .

متن کامل سخنرانی دکتر نوری زاد :

بسم الله الرحمن الرحیم

رب ادخلنا مدخل صدق و اخرجنا مخرج صدق و اجعلنا من لدنک سلطانا نصیرا

باسلام ودرود به پیشگاه حضرت ولی عصر امام زمان (عج) مقام معظم رهبری شهدا و امام شهدا رحمه الله علیه

سلام و صبح بخیر به شما عزیزان، سروران گرامی ، مسئولان ، استاندار محترم، امام جمعه معزز

آن چیزی که انسان را از سایر موجودات متمایز می سازد اندیشه است و در این بین علم و کسب دانش جایگاه رفیعی دارد.درعصرمعاصر در بین اندیشمندان و فلاسفه غرب بزرگترین فیلسوف معاصر که دارای اندیشه های بدیع و نو بوده پروفسور هانری کربن فرانسوی است که قبل از انقلاب بارها به ایران آمده و پیرامون مکاتب و ادیان تحقیقات بسیاروسیعی داشته. بازنگری در اندیشه های ملاصدر آملی و یا تحلیل آرا و نظرات عارف بزرگ محی الدین عربی در آثارش بنحوی مشهود است. ایشان بارها در تهران با علامه بزرگوار طباطبائی مباحثاتی داشته که پروفسور ابراهیم دینانی کاتب بسیاری از جلسات بوده اند جمله ای ایشان دارد که بسیار معروف است ایشان میگویند پیرامون سیری از ادیان مطالعه کرده ام و درحال حاضر تنها مکتبی که پویا مانده شیعه واسلام است که به واسطه اعتقاد به دو فرهنگ است یکی فرهنگ شهادت وعاشورا ست که شیعه به واسطه این اعتقاد شکست ندارد و دیگری اعتقاد به فرهنگ انتظار که درافق نگاه ایشان انسانی کامل است که خودرا متخلص به اخلاق نیکو قراردهد. شهادت عبارتست ازپایان دادن به جریان حیات در متن طبیعت درکمال هوشیاری وآزادی برای دفاع از ارزش ها ، آرمان ها وحیات حقیقی افراد جامعه، شکافتن کالبد مادی و به پرواز در آوردن روح به مقام شهود الهی . این حکمت الهی است که نفس آدمی را از مسیر مواد کم ارزش به حرکت درآورده و به متعالی ترین درجه کمال می رساند. درفرمایشات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر که امید ، نور، تولید علم و جنبش  نرم افزاری را بارها تاکید فرموده اند که به برخی از آنان اشاره می کنم ایشان می فرمایند: درفرهنگ جوانان نبایدواژه ناامیدی و یأس جایی داشته باشد.

ماباید بتوانیم به علم مسلح شویم،علم سلاح پیروزی ماست. ماباید علم را به ثروت ملی تبدیل کنیم یعنی باید تحقیقات و پژوهش منجر به ثروت ملی شودماباید زنجیره علم وفناوری را تکمیل نمائیم علم باید توام با اخلاق و ایمان باشد که مصداق بارز آن دانشجویان شاهد و ایثارگر می باشند . خودباوری علمی ، تفکر خلاق ونوآوری درسال نوآوری و شکوفایی، میانه سازی مسیرها و راههای تولید علم، روحیه ایثارگرانه ، جهادگرو بسیجی در علم. وجود دانشجویان شاهد و ایثارگران که از خانواده های معزز شاهد وایثارگر می باشند در محیط های علمی کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری فطرتهای پاک، ایمان، مسلح شدن به دانش وعلم و فناوری می تواند آینده کشور را بیمه نماید.وجود این دانشجویان  درمحیط های دانشگاهی درایجاد فضای معنوی ، فضای بسیجی، فضای دانش اندوزی و خدمت به همنوعان را افزایش می دهد. این دانشجویان می توانند اسوه های مناسبی برای سایردانشجویان باشند.درحال حاضر 3061 دانشجوی شاهد وایثارگر در مراکز آموزش عالی استان در رشته های کاردانی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد ، دکتری و  دکترای تخصصی در حال تحصیل اند.مراکز آموزشی عالی استان با همکاری مسئولان دلسوز بنیاد شهید در ارائه خدمت به این عزیزان مشغولند.برگزاری کلاسهای تقویت بنیه علمی، برگزاری کلاسهای فوق برنامه زبان انگلیسی، برگزاری اردوهای زیارتی ، معرفی اساتید مشاور و برنامه ریزی هدایت این عزیزان برای رفع مشکلات تحصیلی وزندگی آنان ، برگزاری کلاسهای مهارت زندگی، برگزاری کارگاه های آموزشی متناسب با نیاز آنان ، ایجاد کتابخانه و فضاهای آموزشی مورد نیاز آنان ، اطلاع رسانی سریع با پیامک درمباحث مختلف ، پرداخت کمک هزینه ی تحصیلی و تشویق ارتقای معدل ، بخشی از این فعالیت هاست. کلیه برنامه ها به نحوی باید صورت بگیرد که این عزیزان بتوانند پس ازفارغ التحصیلی کمتر به کسی متکی باشند و بااشتغال و کارایی در عرصه جامعه نقش خویش را به بهترین وجه ایفا نمایند.خداوند انشاء اله به همه ما توفیق خدمت به عزیزان را عطا نموده تا بتوانیم گوشه ای از دین خویش را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ادا نماییم.

انشاء اله

والسلام علیکم و رحمه ا... وبرکاته

 

 

 

۱۳ اسفند ۱۳۸۷ ۱۱:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید