اخبار

ارتقای سلامت عمومی و بهداشت بهترین گام برای نظام سلامت است

ارتقای سلامت عمومی و بهداشت بهترین گام برای نظام سلامت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح توانست علاوه بر ایجاد امیدواری در بین مردم و بیماران، خدمات ارائه شده به آن ها را نیز متحول کند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر حسین کریم روز سه شنبه در دومین کنگره بین المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و ششمین کنگره ملی که در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: در طرح تحول نظام سلامت علاوه بر اینکه هزینه های درمانی مردم به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرد شاهد افزایش خدمات به بیماران هم بودیم به گونه ای که بسیاری از آن ها کاملا از این خدمات ابراز رضایت کرده اند.

وی ادامه داد: ارتقای نظام سلامت روح و جسم با نظام سلامت پیوند خورده به گونه ای که ارتقای سلامت عمومی و بهداشت بهترین گام برای نظام سلامت است.

کریم همچنین با اشاره به برگزاری موفق کنگره های سلامت عمومی گفت: در این کنگره سعی می شود با تبادل افکار و هم اندیشی زمینه جذب حمایت های افراد و سازمان ها را برای ارتقای بهره وری نظام سلامت فراهم و شیوه های سنتی را به چالش بکشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در دنیای امروز تکنولوژی سلامت محور در فضای مجازی ابزار مناسبی برای خود مراقبتی است که باید به خوبی از این ظرفیت ها بهره گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه عوامل اجتماعی سلامت و رفتارهای پرخطر نیز در کنگره به بحث گذاشته می شود گفت: در این کنگره سعی می کنیم تا عواملی نظیر حاشیه نشینی ها، شغل، مسکن و ... را که بر سلامت عمومی تاثیرگذارند را مورد بررسی قرار دهیم.

دومین کنگره بین المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و ششمین کنگره ملی با حضور میهمانانی از کشورهای امریکا، انگلستان، فرانسه، افغانستان، ازبکستان، اوکراین، قزاقستان و عمان در کرمانشاه در حال برگزاری است.

در این کنگره که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان وزارت بهداشت و درمان نیز حضور دارند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید