اخبار

سنقروکلیایی در آستانه پیوستن به جامعه جهانی ایمن است

سنقروکلیایی در آستانه پیوستن به جامعه جهانی ایمن است

معاون فرماندار سنقروکلیایی گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح جامعه ایمن در سال 83 انتخاب شد که برای پیوستن به شبکه جهانی جامعه ایمن، با همدلی و همکاری دستگاه های ذیربط اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر اکبری روز سه شنبه در همایش ایمنی راه ها و پیشگیری از سوانح و حوادث با حضور کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان های استان کرمانشاه افزود: حمایت های مسوولین و هماهنگی دستگاه های اجرایی، وجود تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت و آمار بالای سوختگی در روستاهای این شهرستان از دلایل انتخاب سنقروکلیایی برای این منظور بوده است.

دکتر فریبرز لطفی رییس شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی هم با تشریح اقدامات انجام شده در جهت کاهش حوادث ترافیکی در این شهرستان گفت: در این راستا تعداد 30 نقطه حادثه خیز در شهر و 70 نقطه حادثه خیز در راه های روستایی شناسایی شد که تاکنون تمامی نقاط یاد شده در محورهای روستایی رفع و فقط 6 نقطه حادثه خیز در شهر باقی مانده است.

مسوول اداره سوانح و حوادث وزارت بهداشت و درمان هم با ارائه آمارهای مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی، فرهنگ سازی و اهمیت استفاده راکبین موتورسیکلت را که عمدتا نان آور خانواده ها هستند مورد تاکید قرار داد.

دکتر علیرضا مغیثی اظهار امیدواری کرد با در نظر گرفتن اجرای برنامه های مطلوب شهرستان در راستای جامعه ایمن، سنقروکلیایی در سالجاری به شبکه جهانی جامعه ایمن بپیوندد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از همدلی و همکاری ارگان های ذیربط در سنقروکلیایی در راستای اجرای اقدامات مربوط به جامعه ایمن قدردانی کرد و از اجرای این طرح در همه شهرستان های استان خبر داد.

دکتر علیرضا احمدی کنترل سرعت، جلوگیری و کاهش مصرف الکل و مواد روانگردان در رانندگان، استفاده از کلاه ایمنی در دوچرخه و موتورسیکلت، مهار کردن کودک در خودرو، افزایش توانایی دیدن و دیده شدن، افزایش زیرساخت های جاده ای، تطبیق طراحی خودرو، پیاده سازی صدور گواهینامه رانندگی درجه بندی شده، مراقبت های مناسب از کودکان مجروح و نظارت بر کودکان در اطراف جاده ها به عنوان 10 راهبرد برای کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی به پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی ذکر کرد.

سنقروکلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.



۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید