اخبار

مدیرعامل شرکت برکت تل: آمادگی داریم طرح سلامت الکترونیک را در سطح کشور اجرایی کنیم

مدیرعامل شرکت برکت تل:  آمادگی داریم طرح سلامت الکترونیک را در سطح کشور اجرایی کنیم

مدیرعامل شرکت برکت تل با بیان اینکه اجرای طرح سلامت الکترونیک بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار کرد: آمادگی داریم در زمینه گسترش این طرح در کشور همکاری لازم را با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشته باشیم.

سید محمد پورحسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه شرکت برکت تل وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های این ستاد خدمات رسانی به مناطق محروم است و این کار از طریق بنیاد برکت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بنیاد برکت کارهای متنوعی را از خدمات زیربنایی و اشتغال زایی گرفته تا اجرای طرح‌های مشارکتی اقصادی را در سطح مناطق محروم کشور انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت این بنیاد از سال 1386، اظهار کرد: از همان سال اجرای طرح‌های اقتصادی مختلفی در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 40 طرح اقتصادی به بهره‌برداری رسیده و 140 طرح درگیر نیز در دست انجام است.

وی تصریح کرد: در برخی پروژه‌ها و طرح‌ها بنیاد برکت با کارآفرینان به صورت مشارکتی همکاری کرده و با سوددهی و به ثمر رسیدن طرح، پروژه را بصورت اقساطی به کارآفرینان منطقه واگذار می‌کند.

پورحسینی با بیان اینکه شرکت برکت تل از سوی بنیاد برکت مجری برنامه طرح سلامت الکترونیک است، اظهار کرد: مطالعات این طرح از اواخر سال 1392 آغاز شد و با انعقاد تفاهم نامه‌ای که از قبل با دو وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده بود، سه شهرستان "پاوه" در استان کرمانشاه، "زهک" در استان سیستان و بلوچستان و "کلیور" در استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند.

مدیرعامل شرکت برکت تل اظهار کرد: برای اجرای طرح سه مرحله شناسایی مناطق اجرای طرح، پیاده سازی زیرساخت‌های مخابراتی، تاسیسات و ساخت، طراحی و خریداری تجهیزات تله مدیسین (پزشکی از راه دور) و تولید نرم‌افزارها و سامانه پرونده سلامت الکترونیک باید صورت می‌گرفت.

پورحسینی اظهار کرد: در اولین مرحله بعد از شناسایی سه شهرستان، زیرساخت‌ها و تجهیزات تا پایان سال گذشته در هر سه شهرستان راه‌اندازی شد و بعد از انجام سرشماری، از مجموع 180 هزار نفر جمعیت شهرستان برای 174 هزار نفر آنها پرونده الکترونیک تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در این طرح مردم به خانه‌های بهداشت مراجعه کرده و بهورز پرونده بهداشت برای آنها تشکیل داده و درصورتی که نیاز به آزمایش داشته باشند آزمایشات را با توجه به امکانات و تجهیزات انجام داده و سیستم ارجاع الکترونیکی و معاینه از راه دور در صورت نیاز بیشتر بیمار در آنجا فعال است.

مدیرعامل شرکت برکت تل با بیان اینکه اجرای پایلوت طرح در هر سه شهرستان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تجهیزات و زیرساخت‌ها در هر سه شهرستان راه‌اندازی شده، اما ارائه خدمات در شهرستان پاوه جلوتر پیش رفته است.

پورحسینی اظهار کرد: این آمادگی را داریم تا در صورت انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرونده سلامت الکترونیک را در سایر نقاط کشور نیز راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه نصب تجهیزات در سایر شهرهای کشور در زمینه اجرای این طرح نیز چنانچه تفاهم‌نامه ای میان وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شود، بنیاد برکت قطعا ملزم به اجرای آن خواهد بود و باید در این زمینه تامین منابع صورت گیرد.

پورحسینی در خصوص اجرای طرح سلامت الکترونیک در سطح کشور، اظهار کرد: انجام این طرح بر عهده وزارت بهداشت است و ما آمادگی داریم در زمینه گسترش این طرح همکاری لازم را با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برکت تل در پایان هزینه‌های اجرای پایلوت طرح سلامت الکترونیک در شهرستان پاوه را سه میلیارد تومان اعلام کرد.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۰۲

نظرات بینندگان

مژگان،،،،ح
۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
0

با سلام و خسته نباشید،،،از شهرستان پاوه پیام میگذارم،،،باتوجه به تکمیل نمودن فرم ناباروری،،،و اینکه در طرح برکت تل شهرستان پاوه شامل درمان رایگان ناباروری ست،،،چه موقع اقدام میشود،،،لطفا راهنمایی کنید،،با سپاس


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید