اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق به کسب سطح پیشگام در استقرار نظام مدیریت بهره وری شد

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق به کسب سطح پیشگام در استقرار نظام مدیریت بهره وری شد

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از شرکت در فرایند ارزیابی ششمین دوره جایزه ملی بهره وری که با شرکت 86 سازمان در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفت ،  موفق به کسب  سطح پیشگام در استقرار نظام مدیریت بهره وری گردید .

این ارزیابی با توجه به فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال 1388 تا 1392 صورت گرفته است و بر اساس آن دانشگاه توانست در زمینه استقرار نظام مدیریت بهره وری امتیازات لازم را کسب کند. 

این جایزه در راستای شعار "در سال 1404 ایران کشوری است توسعه یافته از نظر اقتصادی علمی و فن آوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل" و به منظور دستیابی به اهداف برنامه های چهارم و پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است که بر اساس آن ایران اسلامی می بایست در سال های برنامه سالانه متوسط 8 درصد رشد اقتصادی به قیمت های ثابت داشته باشد.

به همین منظور و در پی اجرای طرح ملی سنجش بهره‌وری کشور (در سال 1387) جایزه ملی بهره‌وری 1404به منظور شناسایی و تقدیر از سازمان های بهره ور در ایران اسلامی مطابق اسناد بالا دستی از سال 1388 تاکنون طراحی و اجرا گردیده است.

جایزه بهره‌وری 1404 در صدد است سازمان هایی که در حوزه ارتقای بهره‌وری متناسب با برنامه های توسعه در سطح ملی حرکت می کنند را با روش های علمی شناسایی نموده و به عنوان الگو در سطح کشور معرفی نماید تا در شبکه بزرگ بهینه کاوی سازمان های بهره ور کشور قرار گیرند.

همچنین در برنامه های توسعه مقرر گردیده است سهمی از رشد اقتصادی می بایست از طریق ارتقاء بهره وری صورت پذیرد. به عنوان مثال در برنامه پنجم سهم 33 درصدی از رشد اقتصادی به بهره وری اختصاص یافته است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید