اخبار

قائم مقام ریاست دانشگاه در حوزه امور خیریه حوزه سلامت:همخوانی مشارکت خیرین با نیازهای استان ضروری است

قائم مقام ریاست دانشگاه در حوزه امور خیریه حوزه سلامت:همخوانی مشارکت خیرین با نیازهای استان ضروری است
گفتگوی وب سایت وزارت بهداشت با مهندس شهریار اسکندری را ببینید.

گفتگوی وب سایت وزارت بهداشت با مهندس شهریار اسکندری را ببینید. 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه مشارکتهای اجتماعی:

همخوانی مشارکت خیرین با نیازهای استان ضروری است

 

مهندس اسکندری: دانشگاه های علوم پزشکی باید با انجمن های خیرین تعامل و ارتباط بیشتری داشته باشند تا بر اساس نیازسنجی های انجام شده، مشارکت شود.

 به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت؛ مهندس شهریار اسکندری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از حوزه هایی که کارخیر  برای آن بسیار با اهمیت است و پاداش و اجر فراوانی دارد، در حوزه سلامت است، گفت: اگر کمک نیکوکاران با نیازهای جامعه همخوانی داشته باشد، می‌تواند در رفع مشکلات جامعه سهم بیشتری داشته و منجر به هم افزایی برکات آن شود. از این رو بهتر است نیازهای جامعه شناسایی شوند و نیت واقفان را به سمت رفع کمبودها سوق دهد.

 مهندس اسکندری در ادامه با اشاره به اهداء چند باب منزل مسکونی و یک هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی، گفت:اهدا 600 متر زمین در شهرستان سنقر برای احداث پایگاه بهداشتی همچنین اهدا یک باب منزل مسکونی در میدان مرکزی کرمانشاه توسط دکتر ناهید صنیعی و وقف مرکز کرناچی در کرمانشاه از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 وی در خصوص مشارکت خیرین برای تامین تجهیزات پزشکی در برخی مراکز درمانی گفت: تمهیدات و تفاهم نامه برای خرید یک دستگاه ام آر آی برای کودکان سرطانی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی نیز از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه مشارکت های اجتماعی است.

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه امور خیریه حوزه سلامت با تاکید بر اینکه، تحقق تامین و توسعه سلامت با مشارکت خود مردم تسریع پیدا می کند، افزود: همکاری بین بخشی بخصوص با اداره اوقاف، بخشداری ها و فرمانداری ها در سطح شهرستانها در این حوزه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 مهندس اسکندری خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در کشور باید به گونه ای عمل کنند که مسئولین در جریان کمبودهای بهداشتی درمانی شهرستان قرار بگیرند و با انجمن های خیرین تعامل و ارتباط بیشتری داشته باشند.

 به گفته مهندس اسکندری، گام نخست در اجرای برنامه ها در این حوزه را انجام نیازسنجی در سطح مراکز درمانی و شبکه های بهداشتی ذکر کرد و گفت: بر اساس نتایج حاصل از این نیازسنجی می توان کمبودهای موجود را از طریق اطلاع رسانی توسط روزنامه های محلی به خیرین اعلام نمود.

 مهندس اسکندری تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب در این حوزه توزیع اوراق مشارکت وقفی در استان است.

 وی افزود: براساس توافق بعمل آمده اداره اوقاف استان و اداره اوقاف کل کشور، مبلغ 50 میلیارد تومان جهت احداث بیمارستان جامع سرطان در غرب کشور در دست اقدام است.

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه مشارکتهای اجتماعی گفت: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه، هدایت اعتباراتی که از طریق واقف شهرستان، آیت الله کرکوکی به سمت دانشگاه علوم پزشکی است. این اوقاف که اعتبار بالایی دارد صرف هزینه های درمانی در روستاها می شود و ما در تلاش هستیم که تولیت آن را به دانشگاه علوم پزشکی استان بسپاریم و این اعتبار در مجرای اصلی خودش و براساس اسناد مالی که به اداره کل اوقاف ارائه خواهد شد در جهت سلامت مستمندان واقعی صرف شود.

 مهندس اسکندری در پایان تاکید کرد: از مسئولین وزارتخانه می خواهیم که زمینه را برای تقویت این پست فراهم کنند و همکارانی که در حاشیه هستند با تقویت و حمایت وزارتخانه به بالندگی لازم برسند

 

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶

نظرات بینندگان

جعفر یارمرادیان
۱۳۹۴/۰۳/۲۶
5
0
0

سلام تنها راه نهادینه کردن فرهنگ خیرین سلامت در جامعه خصوصا در بین همکاران دانشگاه اطلاع رسانی مستمر می باشد.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید