اخبار

آغاز نظارت ویژه ماه مبارک رمضان بر اماکن عرضه مواد غذایی شهرستان کرمانشاه

آغاز نظارت ویژه ماه مبارک رمضان بر اماکن عرضه مواد غذایی شهرستان کرمانشاه

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از آغاز نظارت ویژه ماه رمضان بر اماکن عرضه مواد غذایی کرمانشاه خبر داد.

 بهمن خدادادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از شروع نظارت و بازرسی‌ مکان‌های عرضه مواد غذایی ماه رمضان در سطح استان کرمانشاه خبر داد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: این بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک اصناف، تعزیرات و اتحادیه‌ها انجام می‌شود و بیشتر متمرکز بر مکان‌هایی است که به‌صورت مستقیم در عرضه مواد غذایی ماه رمضان نقش دارند.

خدادادیان به برگزاری جلساتی جداگانه برای کبابی‌ها، حلیم‌فروشی‌ها و قنادی‌های سطح کرمانشاه در هفته‌جاری اشاره کرد و گفت: در این جلسات نکات آموزشی و هشدارهایی که لازم است، در خصوص عرضه و استفاده از مواد غذایی ارائه می‌شود.

وی افزود: به‌طور مستمر از مواد قنادی‌هایی که محل عرضه زولبیا و بامیه ماه رمضان است نمونه‌برداری می‌شود و در صورت مشاهده عدم رعایت کیفیت لازم و استفاده از رنگ‌های غیرمجاز یا روغن نامناسب با متخلفان برخورد می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: با دستگاه قضا و تعزیرات هماهنگی‌های لازم برای برخورد با تخلفات بهداشتی مواد غذایی انجام شده و در همین راستا شعبه 6 دادسرا به‌طور ویژه و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی می‌کند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه قنادی‌های پلمب شده سال قبل را بین 50 تا 60 مورد اعلام کرد و گفت: بیشتر تخلفات رخ داده سال قبل مربوط به قنادی‌های حاشیه شهر کرمانشاه بوده و قنادی‌های معتبر سطح شهر تخلفی نداشته‌اند.

خدادادیان بیشترین تخلف سال گذشته را استفاده از روغن سوخته و رنگ‌های غیر مجاز در برخی قنادی‌ها عنوان کرد و افزود: سال گذشته با قنادی‌های متخلف برخورد شد و تعدادی از آن‌ها تا آخر ماه رمضان پلمب شدند.

وی زولبیا و بامیه را یکی از پر مصرف‌ترین مواد غذایی ماه رمضان ذکر کرد و برخورد قاطع و نظارت دقیق بر این مواد را برای حفظ سلامت مردم ضروری دانست.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با مکان‌هایی که طبق تایید آزمایشگاه کیفیت لازم را نداشتند برخورد و مواردی هم با نصب پلاکارد پلمب شد.

وی با اشاره به مکان‌هایی که خارج از صنف خود به فعالیت می‌پردازند، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با مراجعه به سامانه 1490 گزارش خود را به‌صورت رایگان به ستاد فوریت‌های سلامت محیط وزارت‌خانه اعلام کنند.

 

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید