اخبار

گروه جهادی دندانپزشکی کشور چهار هزار نفر را در گیلانغرب معاینه کردند

گروه جهادی دندانپزشکی کشور چهار هزار نفر را در گیلانغرب معاینه کردند

 مدیر گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به پایان ماموریت گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی کشور به گیلانغرب گفت: چهار هزار نفر در این طرح مورد معاینه پزشکی دهان و دندان قرار گرفتند.

 دکتر محمدرضا فرخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح در محدوده زمانی 16 تا 24 مرداد ماه انجام شد افزود: در این طرح خدماتی همچون معاینه، کشیدن و ترمیم دندان، عصب کشی، گذاشتن دندان مصنوعی و ایمپلنت به مردم محروم منطقه ارائه شد.

وی با اشاره به وجود 130 متخصص و دندانپزشک در این طرح اظهار کرد: دندانپزشکانی متشکل از گروه منتظران ظهور وابسته به دانشگاه آزاد تهران با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان به معاینه مردم منطقه محروم ویژنان در شهرستان گیلانغرب پرداختند.

به گفته این پزشک، در کنار اعزام این گروه دنداپزشکی، پزشکانی به عنوان متخصصان زایمان در این مناطق به ارائه خدمت پرداختند.

فرخی با بیان اینکه پوسیدگی دندان و مشکلات لثه ای از شایع ترین مشکلات دهان و دندان این منطقه بوده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امکانات لازم برای معاینات دندانپزشکی را در اختیار این تیم قرار داد و نزدیک به 30تیم سیار در این منطقه خدمت رسانی کردند.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت کرمانشاه یادآور شد، با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان به دنبال ارائه خدمات دندانپزشکی در دیگر نقاط محروم استان هستیم.

بزرگترین گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی کشور در روستای میان و قیلان دهستان محروم ویژنان از توابع شهرستان گیلانغرب مستقر شدند.

گیلانغرب با جمعیتی نزدیک به ۷۰ هزار نفر در غرب کرمانشاه واقع شده است.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید