اخبار

معاون رئیس جمهور در کرمانشاه: راه‌اندازی بیمارستان‌های جامع زنان اولویت‌ وزارت بهداشت است

معاون رئیس جمهور در کرمانشاه: راه‌اندازی بیمارستان‌های جامع زنان اولویت‌ وزارت بهداشت است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیمارستان‌های جامع زنان به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، شهیندخت مولاوردی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم در بحث سلامت اظهار داشت: 10 میلیون دفترچه بیمه سلامت برای بیمه همگانی صادر شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از آغاز فاز دوم طرح تحول در نظام سلامت خبرداد و افزود: ساخت خانه‌های بهداشتی و روستایی، بیمه سلامت، پزشک خانواده و برنامه ملی خود مراقبتی از جمله برنامه‌های بهداشتی در این فاز است.

مولاوردی فاز نخست طرح تحول در نظام سلامت را شامل درمان و فاز دوم را شامل بهداشت دانست و گفت: بیمارستان‌های جامع زنان به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان در مناطق مختلف و به‌ویژه مناطق روستایی در حال پیگیری است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم وارث 400 هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه تمام است، افزود: مدیریت طرح‌های نیمه تمام چالش‌هایی اساسی برای دولت ایجاد کرده و هدف دولت در برنامه ششم توسعه، ایجاد توسعه متوازن در سطح کشور است.

مولاوردی از پرداخت معوقات ایثارگران با وجود وجود تنگناهای مالی دولت خبرداد و گفت: در دو سال گذشته 11هزار سبد کالایی برای تامین امنیت غذایی مردم تامین شد، طرح جامع مالیاتی به تصویب رسید و از وابستگی بودجه به نفت برای گسترش عدالت اجتماعی کاسته شد.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: در رئویس برنامه‌های سال 94 دولت تلاش برای رونق پایدار اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد وضعیت‌های جدید شغلی قرار دارد.

مولاوردی تحقق شعارهای دولت در این زمینه‌ها را نیازمند همکاری سازمان‌های مردم نهاد دانست و گفت: در طول مدت خدمت دولت یازدهم فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در ایران از رتبه 152 به رتبه 130 بهبود پیدا کرده و سیاست دولت ارتقا تا رتبه 100 در این زمینه و تا سال 1396 است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه قدرت کشورها در منابع طبیعی و منابع زیرزمینی که با مصرف کردن بی‌رویه به اتمام می‌رسد و در منابع انسانی که با مصرف نکردن به اتمام می‌رسد نیست، افزود: قدرت کشورها در حال حاضر در بسیج، تشکل یا‌فتگی، سازماندهی، حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی و انسانی بوده که بر عهده جامعه مدنی کشورها قرار دارد.

مولاورد‌ی با بیان اینکه امروزه دورانی که دولت‌ها تمامی بار اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یک کشور را بر عهده بگیرند به اتمام رسیده است، گفت: میان توسعه و مشارکت یک رابطه ناگسستنی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه این رابطه ما را به توسعه از پایین به بالا رهنمود می‌کند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بیشتر شاهد توسعه از بالا به پایین تحت عنوان مدرنیزاسیو‌ن بودیم که با تحولاتی که در جامعه به وجود آمده وضعیت تغییر کرده است.

مولاور‌دی مشارکت داوطلبانه از سوی سازمان‌های غیر‌دولتی را قابل قدردانی دانست و گفت: امروزه در دنیا دولت تولیدکننده، تاجر و عرضه کننده انواع خدمات نیست و تمام این امور را از طریق سازمان‌های غیردولتی و مردم و ارکان جامعه مدنی باید به جامعه عرضه کرد.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد زیرمجموعه دولت‌ها نیستند، افزود: این سازمان‌ها مطالبات نیازهای دولت و مردم را تجمیع، تعدیل، منعکس و پیگیری برای برآورده شدن این نیازها و مطالبات را انجام می‌دهند و غیردولتی بودن سازمان‌های مردم نهاد نباید به عنوان دولت ستیزی تلقی شود.

مولاوردی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان چشم و گوش دولت و همکار و همیار دولت می‌توانند به فعالیت بپردازند، افزود: این سازمان‌ها در جهت توسعه کشور و تحقق اهداف دولت و نظام می‌توانند کمک‌های مفید ارائه کنند.

وی شبکه‌ای کارکردن سازمان‌های غیردولتی را سبب تاثیرگذاری بیشتر آنها در فعل و انفعالات جامعه دانست و گفت: شبکه‌ای کارکردن سمن‌ها به معنای نفی سلایق اعضای شبکه نیست زیرا در نشست‌های شبکه‌ای تبادل آرا، یادگیری و هم‌افزایی بین اعضا وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت مولفه‌های اساسی سرمایه اجتماعی را اعتماد بومی و مشارکت اجتماعی می‌داند، افزود: آنچه که در دولت یازدهم از ابتدا در دستور کار قرار داشت وجود سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی به‌منظور ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق جلب اعتماد و افزایش اعتماد عمومی بود.

تهیه اطلس وضعیت زنان

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از ایجاد اطلس وضعیت زنان خبرداد و گفت: در 31 سفر استانی گزارشاتی از وضعیت زنان تهیه شده که با در نظر گرفتن این شاخص‌ها و آمایش‌ها برنامه‌هایی در این زمینه فراهم شده است.

مولاور‌دی گفت: در این شاخص‌گذاری‌‌ها به این نتیجه رسیدیم که با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی مشترک در استان‌های هم‌جوار می‌توان برای این استان‌ها به صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورود دولت به عرصه 70 سازمان غیر دولتی در زمینه زنان و خانواده ایجاد شده است، گفت: به دنبال ایجاد جایگاه متناظر عملکرد معاونت و دفاتر زنان و خانواده زنان در استان‌های مختلف هستیم.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحقق توسعه متوازن در برنامه‌ توسعه ششم از اهداف و اولویت‌های دولت است، گفت: دولت به‌دنبال برنامه‌هایی که بی‌نیاز از تصویب مجلس بوده و اجرای آنها در مدت زمان برنامه ششم قابل اجرا باشد را دنبال می‌کند.

مولاوردی با بیان اینکه براساس آمایش سرزمینی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی‌های انجام شده در موضوعات خاصی مانند آب، محیط زیست، گردشگری و غیره انجام می‌شود، افزود: برای موضوعات خاص تا مرحله عملیاتی و برای موضوعات غیرخاص برنامه راهبردی در نظر گرفته می‌شود.

۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید