اخبار

میان وعده هایی کوچک، قند خون دانش آموز را حفظ می کند

میان وعده هایی کوچک، قند خون دانش آموز را حفظ می کند

 

 

کرمانشاه - ایرنا - یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به حجم کوچک معده دانش آموزان توصیه می شود از افزایش میان وعده با حجمی اندک برای حفظ قند خون دانش آموز در طول روز استفاده شود

مریم شیرمستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میوه های تازه و لقمه هایی خانگی نظیر نان، پنیر و گردو برای دانش آموز میان وعده ای سالم و با کیفیت است.
وی با تاکید براینکه بوفه مدارس باید به سمت عرضه تغذیه ای سالم پیش روند، ادامه داد: عرضه تغذیه ای سالم همانند انواع مختلف سوپ و آش، شیر و غذاهایی حاوی حبوبات همچون خوراک لوبیا چیتی بی شک در فرآیند یادگیری دانش آموز نقشی تاثیرگذار دارد.
شیرمستی اظهار کرد: پیشنهاد می شود حتی المقدور از فروش موادی همچون چیپس و پفک و یا ساندویج های سرد سوسیس و کالباس در بوفه مدارس خودداری شود.
وی تصریح کرد: مصرف آبمیوه های پاکتی، کیک های شکلاتی و نوشیدنی های گازدار به دلیل در برداشتن قند بالا برای دانش آموزان توصیه نمی شود.
وی از خوردن صبحانه به عنوان یکی از اصلی ترین وعده های غذایی در روز یاد کرد و افزود: پنیر و شیر سرشار از کلسیم است و گنجاندن آن در وعده صبحانه برای دانش آموز توصیه می شود.
به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، تخم مرغ پروتئین و خرما و شیره خرما قند و کربوهیدرات را به بدن دانش آموز می رساند که بهترین زمان مصرف آن در وعده غذایی صبحانه می باشد.
وی تصریح کرد: رعایت موارد ذکر شده به همراه استفاده نان های سبوس دار می تواند یک روز خوب برای دانش آموز را رقم زند.

۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید