اخبار

این پاییز انتهای زندگی ً بابک ً نیست

این پاییز انتهای زندگی ً بابک  ً نیست

امروز و با طلوع دوباره خورشید صفحه دیگری از زندگی برای همه ما آدمها ورق خورد و ما دوباره زندگی را با ادامه نفس‌ها و تپش های قلبمان از خداوند هدیه گرفتیم...

نمی‌دانم چند نفر، اما دونفر را مطمئنم که از امروز به جمع همه ما آدمهایی که سالم راه می‌رویم و نفس می‌کشیم اضافه شدند و حالا بعد از مدتها تحمل درد و رنج می‌توانند با تنی سالم دوباره زندگی کنند و از طلوع دوباره خورشید لذت ببرند و این زندگی دوباره شان را مدیون "بابک کاظمی" اند...

مردی که تا همین چند روز پیش توی نانوایی عرق می‌ریخت و برای گذران زندگی دونفره خود با کودک خردسالش، نان می‌پخت و دست مردم می داد و در یک لحظه کوتاه با گذشت 41 بهار از عمرش، دفتر زندگی‌اش به برگ آخر رسید و بهار عمر او برای همیشه رنگ خزان گرفت.

خزانی که بهار را برای زندگی دونفر به ارمغان آورد و حالا دو نفر با اعضای اهدای شده بابک دارند دوباره طعم واقعی زندگی را مزمزه می‌کنند...

فرشید کاظمی برادر بابک در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه می‌گوید: بابک در یک نانوایی کار می‌کرد و زندگی دو نفره او با بچه 5 ساله‌اش بعد از جدایی از همسرش از طریق کار در نانوایی می‌گذشت.

همه چیز در مدت کوتاهی اتفاق افتاد وقتی که بابک دچار ایست قلبی شد و برای چند لحظه خون به مغز او نرسید.

کاظمی می‌گوید: بابک برای چند روزی در کما رفت و پزشکان متعددی وضعیت جسمانی او را بررسی کردند و در نهایت به ما اعلام کردند که بابک مرگ مغزی شده است و امید بازگشت به زندگی برای او وجود ندارد.

پزشکان از ما خواستند تا هنوز که قلب بابک می‌تپد اعضای او را به انسانهای نیازمند اهدا کنیم و به ما اطمینان دادند که اگر درصدی احتمال برگشت به زندگی برای بابک وجود داشت این درخواست را نمی‌کردند.

تصمیم سختی برای من و خانواده‌ام بود که هنوز در شوک از دست دادن بابک و پذیرش باور مرگش بودیم اما از آنجایی که من و خانواده‌ام تا حدودی با بحث اهدای عضو آشنا هستیم، در نهایت به اهدای عضو رضایت دادیم.

کاظمی می‌گوید: برای مادرم بیش از همه رضایت به این کار سخت بود اما او رضایت داد تا مانع از این شود که خانواده‌های دیگری که نیازمند اهدای عضو برای عزیزانشان هستند مثل ما داغدار شوند و ثواب این کار هم به روح بابک برسد.

کاظمی می‌گوید: من هم در حال حاضر راننده هستم و با توجه به نیازی که بحث اهدای عضو هست و با توجه به شناختی که از انجام این عمل خداپسندانه دارم در برنامه کاری‌ام هست که برای پیوند عضو ثبت نام کنم.

کبری طلیعی مسئول اداره پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در گفت و گو با ایسنا منطقه کرمانشاه در خصوص این اهدای عضو می‌گوید: متاسفانه بابک کاظمی 41 ساله چند روز پیش بر اثر مسمومیت دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: با بررسی معاینات و آزمایش‌های بسیار سرانجام مرگ مغزی او در تاریخ 12 مهرماه تایید شد و با اعلام رضایت خانواده او، روز 15 مهرماه برای اهدای عضو به تهران منتقل شد.

طلیعی می‌گوید: در ابتدا قرار بود قلب، کلیه‌ها و کبد او پیوند شود که در نهایت کلیه‌ها و کبد او پیوند شدند و با اتمام پیوند امروز جسد او به کرمانشاه منتقل شد تا در بهشت زهرای کرمانشاه دفن شود.

...این پاییز قطعا انتهای زندگی "بابک" نیست و با اهدای اعضای او، زندگی او در کنار آدم‌هایی که جانشان را نجات داده همچنان ادامه دارد...

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید