اخبار

دومین جلسة کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار شد

دومین جلسة کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار شد
دومین جلسة کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در روز یکشنبه 19 مهرماه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.
رییس واحد بازرسی ویژه و مبارزه با کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گفت: این جلسه در راستای همکاری بین ادارات ذی ربط برگزار شد و در خاتمه مصوب گردید اتاق اصناف توسط اتحادیه از کلیه متصدیان گیاهان دارویی تعهد محضری مبنی بر عدم فروش هر گونه دارو و عدم دخالت در امور پزشکی و سایر موارد ممنوعه  اخذ  نموده و یک نسخه را جهت پیگیری های بعدی به معاونت غذا و دارو منعکس نماید.
دکتر کیومرث رحیمی افزود: همچنین مصوب گردید بمنظور استمرار نظارت بر فروشگاه های سموم کشاورزی جهت عدم عرضة قرص برنج (فسفید آلومینیوم) بازدیدهای میدانی کما فی السابق تشکیل و ادامه یابد.
وی با تاکید بر اهمیت مصوبات جلسه گفت: مقرر شد بمنظور شفاف سازی بیشتر و ارتقاء سطح آگاهی عمومی جامعه، شرح وظایف باشگاههای بدنسازی، آرایشگران زنانه و عطاریها در مکان محل فعالیت آنها قرار گیرد بنحویکه در معرض دید عموم باشد. ضمناً اتاق اصناف نظارت کامل و مستمر در این خصوص بعمل آورد.
همچنین مصوب گردید بمنظور پیشگیری از انحراف افکار عمومی و هر گونه سوء استفاده افراد سودجو و بمنظور مقابله با تبلیغات کالاهای سلامت محور قاچاق، تقلبی و غیرمجاز در فضاهای مجازی و ماهواره پیگیری و اقدامات قانونی لازم بعمل آید.
دکتر رحیمی اشاره کرد: از دیگر تصمیمات این کارگروه  نظارت لازم  برعدم عرضه  الکل اتلتیک در فروشگاههای مواد غذایی و آرایشی بهداشتی از طرف معاونت امور بهداشتی دانشگاه و اتاق اصناف کما فی السابق بود که مقرر شد به صورت ماهیانه گزارش این موضوع به معاونت غذا و دارو منعکس گردد.
۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید