اخبار

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی: استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی نداریم

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی: استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی نداریم

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: هیچکدام از واحدهای تولیدکننده فرآورده گوشتی در کرمانشاه از خمیر مرغ استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سیدمحمود میرمعینی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، با اشاره به وجود 13 واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس در کرمانشاه، اظهار کرد: در هیچکدام از این واحدها موردی از مصرف خمیر مرغ نداشته ایم.

وی ادامه داد: در هفته چهار یا پنج مرتبه از این واحدها بازرسی انجام می‌شود و اگر تخلفی باشد با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: در استان کرمانشاه موردی از مصرف "روغن پالم" در صنایع لبنی دیده نشده ‌است.

به گفته این مسئول مواردی محدودی در سال‌های گذشته از مصرف روغن پالم گزارش شده که برخورد لازم صورت گرفته و طی یک سال و نیم اخیر هیچ موردی از مصرف روغن پالم در استان نداشتیم.

میرمعینی اشاره‌ای هم به وضعیت آبلیموی موجود در بازار استان داشت و تاکید کرد: هیچ واحد تولید آبلیمویی در استان نداریم.

وی عنوان کرد: نمونه‌برداری‌های متعددی نیز از آبلیموهای موجود در بازار صورت گرفته و آزمایشات مختلف روی این نمونه‌ها انجام شده است.

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه ادامه داد: اگر موردی از تخلف وجود داشته به سازمان غذا و دارو با ذکر نام اعلام کردیم که نتایج به صورت سراسری گزارش شود.

میرمعینی همچنین از فعالیت پنج واحد تولیدکننده آب معدنی در استان خبر داد و یادآور شد: هیچکدام از این واحدها مشکل نداشتند.

وی افزود: نتایج آزمایشاتی که بر روی آب معدنی‌های استان انجام شده را نیز به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم.

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از مردم خواست هنگام خرید یک کالا به اصالت آن توجه کنند و از وجود آرم سازمان غذا و دارو و شماره پروانه روی محصول مطمئن شوند.

به گفته این مسئول تامین غذای سالم و دسترسی همه مردم به غذا از دغدغه‌های اصلی دولت است.

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید