اخبار

به غذایی که می‌خورید حساس باشید

به غذایی که می‌خورید حساس باشید

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست نسبت به غذاهایی که می‌خورند حساس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر وریا رحیمی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: باید سطح آگاهی و دانش مردم را در خصوص مواد غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی که مصرف می‌کنند، بالا ببریم.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به فرآورده‌های غذایی که تهیه می‌کنند حساس باشند، افزود: یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید یک محصول باید به آن توجه کرد، شرایط نگهداری آن است.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مردم باید هم خود شرایط نگهداری مواد غذایی را رعایت کنند و هم از مراکزی که این شرایط را رعایت می‌کنند، خرید کنند.

به گفته رحیمی نمونه بارز و ساده شرایط نگهداری مواد غذایی در خصوص آب‌های معدنی است که بعضی مواقع مغازه‌دار آن را به صورت یخ زده به ما تحویل می‌دهند و یا اینکه پشت ویترین در معرض گرما ‌است که هر دو این شرایط برای نگهداری آب معدنی نامناسب است.

وی همچنین از مردم خواست غذایی را که تهیه می‌کنند تا حد امکان در همان وعده مصرف کنند و از نگه داشتن و گرم کردن چندباره غذاها خودداری کنند.

در ادامه دکتر کیومرث رحیمی رئیس بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از مردم خواست از مصرف مواد غذایی و آرایشی بهداشتی که مشکوک به قاچاق است، خودداری کنند.

وی با اشاره به نظارت دقیقی که بر کالاهای تولید داخل و مواد وارداتی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: حتی در این بخش هم به دلیل تقلب‌هایی که گاهی صورت می‌گیرد ممکن است مشکلاتی رخ دهد که ما با آنها برخورد می‌کنیم.

به گفته این مسئول بعضا در کارگاه‌های زیرزمینی مواد تقلبی تهیه می‌شود که به سختی قابل تشخیص است و از همین رو مردم حتما باید هنگام تهیه یک ماده غذایی یا آرایشی بهداشتی، به آرم سازمان غذا و دارو و شماره‌ای که زیر آن درج شده توجه کنند.

رئیس بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه بیان کرد: قطعا کالاهای قاچاق چون از مجاری قانونی وارد نمی‌شوند، نظارتی بر آنها وجود ندارد و از همین رو سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

رحیمی معتقد است، باید در خصوص عدم مصرف این نوع مواد فرهنگسازی مناسب برای مردم صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه ابتدا باید از سلامت و امنیت غذایی که به دست مردم می‌رسد مطمئن باشیم، تصریح کرد: پس از تضمین سلامت غذا میتوان کیفیت آن را نیز بالا برد.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید