اخبار

خود را به فرزندانتان برسانید!

خود را به فرزندانتان برسانید!

یک روانشناس با بیان اینکه بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها در استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید می تواند کمک زیادی به درک متقابل اولیاء از فرزندانشان داشته باشد، از خانواده ها خواست تا از فرزندانشان عقب نمانند و خود را به روز کرده و به آنها برسانند.

محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به شکاف نسلی بین کودکان و نوجوانان امروزی با خانواده های آنها گفت: شکاف نسلی بین فرزندان و خانواده ها همیشه وجود داشته، اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور و بروز ابزارهای نوین ارتباط جمعی این شکاف بین نسل‌ها در جامعه امروزی پررنگ‌تر شده است.

 احمدی پررنگ تر شدن این شکاف بین نسلی را آسیب زا دانست و گفت: بی توجهی خانواده ها به این مقوله می تواند فرزندانشان را از آنها دورتر کرده و آسیب های زیادی را پیش روی آنها قرار دهد.

 این روانشناس اشاره ای هم به فرهنگ سنتی حاکم در خانواده ها داشت و گفت: در گذشته و در جوامع سنتی فرزندان همواره تابع والدینشان بودند و چون والدین به دلیل عدم دسترسی فرزندان به ابزارهای ارتباطی اغلب دایره اطلاعاتشان در مورد مسائل مختلف بیشتر از فرزندانشان بود، لذا والدین نیازی به بروز کردن خود نداشتند.

 این مشاور مدرسه افزود: در جوامع امروزی آسیب های زیادی فرزندان خانواده را تهدید می کند، نظارت بر فرزندان و جلوگیری از بروز آسیب در مورد آنها نظارت و کنترل خانواده ها را می طلبد و عدم درک خانواده ها از آسیب های دنیای امروز می تواند دنیای پر چالشی را پیرامون فرزندانشان بگذارد.

 احمدی با تاکید بر اینکه خیلی از والدین در خانواده های امروزی حتی آشنایی اولیه با رایانه را نیز کسب نکرده اند و همین مسئله می تواند بر نظارت آنها بر عملکرد فرزندانشان اثر سوء داشته باشد، افزود: بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها در استفاده از ابزار های جدید می تواند کمک زیادی به درک متقابل اولیاء از فرزندانشان داشته باشد.

 

 

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید