اخبار

امحای 150هکتار سبزی‌کاری آلوده در کرمانشاه

امحای 150هکتار سبزی‌کاری آلوده در کرمانشاه

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از امحاء 150 هکتار سبزی آلوده در حاشیه رودخانه قره‌سو خبر داد.

 بهمن خدادادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به آغاز فصل کشت دوم سبزی در استان، ادامه داد: 150 هکتار سبزی آلوده در حاشیه رودخانه قره‌سو امحاء شد.

وی از پلمب چهار دستگاه موتور در این زمینه خبر داد و گفت: امحاء سبزی‌های آلوده در کرمانشاه با حکم دستگاه قضایی صورت پذیرفت.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: این اقدام با همکاری جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور آب، بخشداری، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی کرمانشاه انجام گرفت.

به گفته خدادادیان، بیماری‌های دستگاه گوارش، تیفوئید، بیماری‌های انگلی و قارچی و بیماری‌های کبدی تنها بخشی از بیماری‌هایی است که از طریق مصرف سبزی آلوده ایجاد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برخورد جدی با کشاورزانی که اقدام به کشت سبزی آلوده کرده‌اند خبر داد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه لیست کشاورزان متخلف را به شبکه بهداشت می‌دهد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه تصریح کرد: بازرسی از زمین‌های کشاورزی و مناطق مشکوک به کشت آلوده توسط شبکه بهداشت ادامه پیدا می‌کند.

وی از شخم زدن اراضی آلوده توسط سه دستگاه تراکتور خبر داد و متذکر شد: این اقدام از تاریخ 19 مهر ماه سال‌جاری تا امروز انجام گرفته است.

 

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید