اخبار

نشست با مجمع نمایندگان از دیدگاه ایسنا

نشست با مجمع نمایندگان از دیدگاه ایسنا

نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست با تقدیر ازنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای توجه ویژه آنها به مقوله سلامت و نیز اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت، حضور آنها در دانشگاه را فرصت مغتنمی برای دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان دانست تا مسایل خاص این حوزه را با آنان در میان بگذارند.

 کریم با اشاره به انجام همزمان 200پروژه در استان توسط دانشگاه برای ارتقای سلامت منطقه، ارتقای رضایتمندی مردم از نظام را هدف نهایی سیستم بهداشت و درمان دانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم حمایت های نمایندگان از دانشگاه شاهد ارتقای هرچه بیشتر مقوله سلامت در منطقه باشیم.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز با بیان اینکه در بدترین شرایط اقتصادی کشور بهترین شرایط مالی برای بهداشت و درمان ایجاد شده است، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی باید از این فرصت به خوبی بهره برداری کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه ریزی های درست و کلان نگر می تواند جلوی هرگونه رانت خواری و فرصت طلبی را بگیرد و توسعه متوازن همراه با عدالت اجتماعی را به ارمغان بیاورد.

مصری همچنین از مدیران دانشگاه خواست تحت تاثیر جوسازی های شایعه پراکنان قرار نگیرند و با هدف ارتقای سلامت و رضایت مردم همچنان گام بردارند.

وی با ابراز خوشحالی از اجرای توسعه متوازن در دانشگاه گفت: 200 پروژه ای که دانشگاه در استان بدنبال اجرای آنهاست شامل طرح هایی برای ارتقای تمامی  بخش های زیرمجموعه است که نشان دهنده درایت مسئولین دانشگاه در نگاه به همه بخش های ممکن دارد.

 مصری طرح پزشک خانواده را که پیشتر طراحی شده بود را برنامه ای قوی برای برون رفت از بسیاری از مشکلات موجود دانست و ابراز امیدواری کرد: وزارت بهداشت با توجه به انجام زیرساخت های این طرح از جمله پرونده الکترونیک راه اندازی این طرح را نیز در دستورکار خود قرار دهد.

دیگر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به طرح تحول سلامت و ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی گفت: کرمانشاه از لحاظ بهداشت و سلامت وضعیت مناسبی دارد.

سیدسعید حیدری طیب با مقایسه وضعیت سلامت و بهداشت استان در گذشته و جایگاه فعلی آن در سطح کشور، به تقدیر از تیم مدیریتی دانشگاه پرداخت و از آنان خواست، با توجه به هم مرز بودن با عراق و اقلیم کردستان از ظرفیت توریست درمانی استان بهره برداری بیشتری کنند.

وی با تاکید بر وجود ارتباط تنگاتنگ و مستحکم  بین مجمع نمایندگان استان و دانشگاه گفت: امیدواریم با توجه به برنامه توسعه متوازنی که تیم مدیریتی دانشگاه دنبال می کند، کرمانشاه جزو 10 استان برتر کشور در زمینه سلامت قرار گیرد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست نمایندگان مجلس با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: همه ما از وضعیت بهداشت و درمان قبل از طرح تحول نظام سلامت با خبریم که به حمد خداوند و تعامل و همدلی مجلس و دولت این طرح به خوبی در کشور و در استان کرمانشاه به اجرا در آمد.

دکتر منوچهری از مدیریت و اراده  قوی تیم دانشگاه علوم پزشکی در اجرای این طرح تقدیر کرد و گفت: امنیت و سلامت دو نعمتی است که مردم جامعه ما از آن برخوردارند وهمدلی و همزبانی و تعامل سازنده ای که بین نمایندگان مردم مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد باعث پیشرفتهای عظیمی در حوزه سلامت استان شده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس حمایت همه جانبه ای از این طرح داشتند که به همت دکتر کریم و تیم کاری اش این امر در استان به تحقق پیوست و شاهد اقدامات خوب و عادلانه ای در حوزه سلامت استان هستیم.

محمد رزم نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سلامت از ارکان مدنیت و شاخص های توسعه است و نمی توان از اهمیت آن غافل شد، گفت: قداست حرفه پزشکی بر کسی پوشیده نیست .

رزم افزود: درحال حاضر مجلس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پشتیبانی می کند و حتی بیشتر از پیشنهاد وزارت و سازمان مدیریت از منابع مختلف اعتبارات افزون تری برای این وزارتخانه در نظر می گیرد.

وی با تقدیر از تعامل بسیار مطلوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فعالیت و تدبیر چشمگیر وی گفت: فرصت استفاده از این مقطع زمانی محدود است و ما باید با همدلی و هم زبانی برای استفاده از این فرصت برای توسعه استان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مکلف به پیگیری مطالبات مردم در حوزه سلامت هستند، از پیگیری تعدادی از مصوبات جلسه تا حصول نتیجه نهایی خبر داد.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید