اخبار

مجمع خیرین سلامت در استان شکل گرفت

با حضور سیدرضا نیری انتخابات اعضای هیات مدیره مجمع انجام گرفت
 


جلسه انتخابات اعضا هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از خیرین کرمانشاهی، شب گذشته (20 اسفند) برگزار شد.

 در این جلسه سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه بهترین خدمت، خدمت به بندگان خداست، گفت: ائمه و بزرگان دین همواره بر دستگیری از دردمندان و نیازمندان تأکید کرده اند و وظیفه داریم در عمل به این دستور همواره یار و یاور مستمندان باشیم.

نیری از نعمت سلامت بعنوان بالاترین نعمت یاد کرد و گفت: در هنگام بیماری، فقیر و غنی رنج می کشند، اما افراد فقیر به جز رنج بیماری رنج بی پولی نیز دارند، لذا باید افراد متمکن و متخصص به شکرانه سلامتشان به دستگیری از افراد فقیر بپردازند تا هنگام بیماری مشکلات کمتری داشته باشند.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سهیم کردن مردم در امر سلامت، اظهار داشت: پس از این فرمایش مقام معظم رهبری، جبهه ای در این خصوص شکل گرفت و در کوتاهترین زمان مجمع خیرین سلامت کشور تشکیل شد که با استقبال استانها نیز مواجه گردید و اکنون بجز در دو ، سه استان، در دیگر استانهای کشور نیز مجمع خیرین سلامت شکل گرفته است.

 دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: در مقطع فعلی اولویت کاری این مجمع رفع کمبودهای تجهیزاتی و فضای فیزیکی بیمارستانهای دولتی است و در آینده باید بدنبال اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت مردم برویم.

 نیری با بیان اینکه در افق آینده باید به انسانهای نیازمند دیگر کشورها نیز کمک کنیم، گفت: با تعدادی از سازمانهای بین المللی و خیریه های بزرگ جهانی و ایرانیان خارج از کشور وارد گفتگو شده ایم تا آنها را نیز در کنار خود داشته و متقابلاً به یکدیگر کمک کنیم.

 مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت یک تشکل غیر دولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی است، گفت: آرزوی ما تشکیل یک اتحادیه بین المللی در راستای تحقق این هدف خیر که همان تأمین سلامت مردم است، می باشد.

 دکتر فیض اله منصوری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: سلامت بعنوان مهمترین نعمت الهی مقوله ای است که کمتر به  آن توجه شده و گاهاً دیده شده که به سرمایه گذاریهای انجام شده در این بخش بعنوان هزینه نگاه می شود.

 منصوری با اشاره به تحولات ایجاد شده در حوزه سلامت کشور طی 30 سال گذشته، عنوان کرد: ابتدای انقلاب امید به زندگی 54 تا 56 سال بود که اکنون به 74 سال ارتقا یافته است، ولی با وجود این پیشرفت ها هنوز انتظار بیشتر است و  جای کار بیشتری وجود دارد.

 وی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه هرکس جان انسانی را نجات دهد جان همه انسانها را نجات داده، ارزش کار خیرین سلامت را یادآور شد و گفت: باید از این فرصت نهایت استفاده را برای بهبود سلامت جامعه ببریم.

 در پایان پس از انجام رأی گیری مهندس مجید غفوری، دکتر معصومعلی معصومی، دکتر بابک ایزدی، دکتر فاطمه رضوان مدنی، مهندس کیوان کاشفی، دکتر نسرین امیری و حسین زهتابان بعنوان اعضا اصلی  و مهندس معراج محرابی و امیر قنبری بعنوان اعضا علی البدل هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه انتخاب شدند.

 دکتر صمدنوری زاد نیز بعنوان عضو افتخاری هیات مدیره برگزیده شد.

 دکتر فیض اله منصوری نیز بعنوان بازرس اصلی و حسین بیگلری بعنوان بازرس علی البدل مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه انتخاب شدند.


۲۱ اسفند ۱۳۸۷ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید