اخبار

مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه علم و فناوری برگزار شد

مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه علم و فناوری برگزار شد

مراسم تجلیل از فرهیختگان، پژوهشگران و فناوران برتر در عرصه علم و فناوری باحضور اساتید،پژوهشگران، فناوران ومسئولین دانشگاه پیش از ظهر امروز، درمحل سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.

تجلیل از فرهیختگان، پژوهشگران و فناوران برتر در عرصه علم و فناوری   با حضور اساتید،پژوهشگران، فناوران ومسئولین دانشگاه درمحل سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.

 حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم بیان کرد: طی چند سال اخیر، استان کرمانشاه به همت مسئولین در علم و فناوری پیشرفت های خوبی داشته است.

 وی با اشاره به پروژه های زیادی که قرار است درسال 95 به اجرا گذاشته شود، بیان کرد: یکی از مشکلات ایران، برپایی اقتصاد کشور بر پایه نفت است که دانشگاه را نیز با این نوسانات مواجه کرده است که با این فناوری های جدید، امنیت اقتصادی افزایش و ارتعاشات دانشگاه هم کاسته می شود.

 ریاست دانشگاه، یکی از مشکلات دانشگاه ها را انجام فعالیت هایی دانست که نتیجه مناسبی از آن گرفته نشده است و افزود:  برای اینکه کارها را مدیریت کنیم باید پروسه ها را از اول تا آخر باز مهندسی کنیم و ایرادات را به دست آوریم و سبب ارتقاء کیفیت برای تضمین اقدامات خود برای قسمت های مختلف باشیم.

 وی عدم رضایت پرسنل، ارباب رجوع و مدیران را بکارگیری روش اشتباه و اصرار در انجام آن دانست و افزود: هیچ ضرورتی برای انجام روش های اشتباهی که به ما به ارث رسیده است، وجود ندارد.

 کریم از پروژه های بین المللی سازی دانشگاه خبر داد و بیان کرد: دانشگاه ها ی ما بیشتر به آموزشگاه شبیه هستند زیرا ارتباطی با دانشگاه های دیگر ندارد،  دانشگاهی قوی است که با دانشگاه های داخل و خارج از کشور در زمینه های اقتصادی، آموزشی، درمانی ، علمی و ... ارتباط های قوی داشته باشد.

 ریاست دانشگاه اظهار داشت: برای ارتباط بین الملل، نیاز به شناخت خود و تجربیات و توانایی دانشگاه های دیگر است.

 کریم عنوان کرد: پژهش فقط برای چاپ یک کتاب و اراءه یک مقاله نیست و باید بدانیم که"برای چه" پژوهش می کنیم، اگر پژوهش برای توسعه باشد، تغییر و تحول عظیمی در کشور صورت می گیرد.

 وی هدف نسل سوم دانشگارا فن آوری دانست و ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهم، ایجاد فن آوری با تحقیقات و کارهای پژوهشی و همچنین تبدیل فن آوری به صنعت است که چرخه مهمی را به وجود می آورد که با فعال شدن این چرخه، تحول و انقلاب بزرگی به وجود می آید.

 

۲ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید