اخبار

موج آنفلوآنزای H1N1 همچنان در کرمانشاه برقرار است

موج آنفلوآنزای H1N1 همچنان در کرمانشاه برقرار است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع H1N1 اظهار کرد: موج آنفلوآنزای H1N1 همچنان در استان برقرار است و از مردم می‌خواهیم همچنان با جدیت موارد بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به شناسایی موارد جدید بیماری H1N1 در استان گفت: با وجود این مسئله، بیماری در استان تحت کنترل است.

وی افزود: در حال حاضر مبتلایان قبلی به این بیماری بهبود یافته و موارد جدید شناسایی می‌شوند، اما در مجموع بیماری در استان تحت کنترل است.

شکیبا با اشاره به پایداری موج آنفلوآنزای H1N1 در استان، گفت: این موج همچنین پایداری خود را در کشور حفظ کرده، بنابراین از مردم می‌خواهیم تا با جدیت رعایت موارد بهداشتی را انجام دهند.

وی توصیه کرد: افراد به طور جد از دست دادن و روبوسی با کسانی که علائم سرماخوردگی دارند خودداری کرده و حتما با ورود به منزل دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و حتی المقدور در مکانهای عمومی از ماسک استفاده کنند.

وی سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و عروقی و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و سایر افراد دارای بیماریهای زمینه‌ای را از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود: این افراد باید بیش از سایر افراد جامعه رعایت موارد بهداشتی را داشته و حتی المقدور به مکان‌های عمومی نروند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از این بیماری در استان گزارش نشده است، گفت: خوشبختانه سیر موارد شناسایی این بیماری در استان نیز رو به کاهش است.

۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید