اخبار

جمع‌آوری حدود 4 تن خیارشور و 2/5 تن مرغ غیربهداشتی در کرمانشاه

جمع‌آوری حدود 4 تن خیارشور و  2/5 تن مرغ غیربهداشتی در کرمانشاه

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از کشف 2 هزار و 500 کیلوگرم گوشت مرغ فاقد بسته‌بندی مجاز و بهداشتی در 2 مکان سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادادیان  با بیان اینکه این مرغ‌ها در مکانی فاقد شرایط زمینه‌ای بوده‌اند که بدون رعایت استانداردهای لازم و به‌صورت غیرمجاز بسته‌بندی شده‌اند، گفت: بسته‌بندی‌ها فاقد مشخصات بهداشتی درج شده بوده است.

به گفته کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه، این میزان گوشت مرغ با هدف توزیع در استان کرمانشاه و استان‌های هم‌جوار بسته‌بندی شده بود که با تلاش مرکز بهداشت و اداره‌کل دام‍پزشکی استان کشف و برای تبدیل به پودر دان مرغ به دامپزشکی تحویل داده شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هر ماده غذایی که در سطح وسیع توزیع شود باید دارای کد شناسایی و مهر نظارت، پروانه سلامت و مجوزهای لازم از تعزیرات و اصناف باشد، افزود: شهروندان از خرید گوشت فاقد مشخصات روی بسته‌بندی و فله‌ای خودداری کنند.

خدادادیان تاکید کرد: شهروندان از طریق سامانه 1512 دامپزشکی یا 190 وزارت بهداشت موارد مشکوک را با ذکر مشخصات مکان مربوطه گزارش کنند تا رسیدگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
این کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه همچنین در مطلب دیگری خبر از جمع‌آوری حدود 4 تن خیارشور غیربهداشتی از فروشگاهی در این شهر خبر داد.

بهمن خدادادیان گفت: هفتم دی ماه1394 یک‌هزار و 680 کیلوگرم خیارشور غیرمجاز و فاقد مشخصات بهداشتی در یک فروشگاه در شهر کرمانشاه کشف شد.
وی با بیان اینکه این میزان خیارشور بلافاصله معدوم شد، اظهار کرد: دو هزار کیلوگرم خیارشور مشکوک نیز از این محل جمع‌آوری و برای انجام آزمایش بلوکه شده است.
به گفته کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه، خیارشورهایی که به‌ صورت دستی در کارگاه‌های غیرمجاز تهیه می‌شود برای فرآوری سریع‌تر از آهک در آن استفاده می‌گردد که برای سیستم گوارش مضر بوده و طبق ماده 688 توزیع این نوع محصول جرم محسوب می‌شود.
 

 

۱۲ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید