اخبار

دکتر آقاجانی اعلام کرد :دسترسی مردم به ۱۰ هزار متخصص و فوق تخصص

دکتر آقاجانی اعلام کرد :دسترسی مردم به ۱۰ هزار متخصص و فوق تخصص
معاون درمان وزارت بهداشت، اهداف راه اندازی ۲۵۰ پلی‌کلینیک جدید تخصصی در کشور را تشریح کرد و گفت: وزارت بهداشت به دنبال دادن حق انتخاب به مردم برای دسترسی به خدمات درمانی سرپایی است.

دکتر محمد آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دولت وظیفه دارد که دسترسی آحاد مردم را با هر سطح درآمدی و وضعیت اقتصادی، به خدمات اولیه و تخصصی درمانی فراهم کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت بهداشت برای دسترسی مردم به خدمات درمانی، گفت: ۸۰ درصد خدمات سرپایی در کشورمان را بخش خصوصی ارائه می دهد و این مسئله، دسترسی خیلی از مردم به خدمات سرپایی تخصصی را محدود کرده است.

آقاجانی ادامه داد: ما باید این ظرفیت را ایجاد می کردیم که دو گزینه برای مردم فراهم شود. کلینیک های دولتی با فرانشیز حداقلی و پوشش بیمه ای و بخش خصوصی.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: فراهم کردن این دو گزینه، دادن حق انتخاب به مردم است. زیرا، در بسیاری از شهرها مردم حق انتخاب برای دریافت خدمات سرپایی را نداشتند. چون جز بخش خصوصی، پناه دیگری برای خدمات سرپایی مردم نبود.

آقاجانی همچنین بر کاهش پرداخت از جیب مردم بابت هزینه های درمانی تاکید کرد و گفت: بخش عظیمی از هزینه های پرداختی مردم، در بخش سرپایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تقویت سیاست تمام وقت شدن پزشکان در بیمارستان های دولتی با ۱۰ هزار نفر پزشک متخصص و فوق تخصصی، اساتید دانشگاه یا پزشکان متخصص استخدامی وزارت بهداشت مواجه هستیم که این افراد الزاما می بایست در بخش دولتی فعالیت کنند و محلی برای ویزیت ندارند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در واقع، هم مردم نیازمند دریافت این خدمات هستند و هم پزشکان ما نیازمند محلی برای ارائه خدمات هستند. به همین منظور، برنامه ریزی کردیم برای تاسیس ۲۵۰ پلی کلینیک که متاسفانه در بعضی از رسانه ها، ارقام خیلی نجومی غیرواقعی درج شده است.

آقاجانی با اعلام اینکه پلی کلینیک های جدید تخصصی به مجموعه کلینیک های موجو قبلی در کشور اضافه خواهد شد، اظهارداشت: مردم خواهند توانست از طریق این پلی کلینیک ها و کلینیک های تخصصی، به ۱۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص ما دسترسی پیدا کنند.

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۷:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید