اخبار

کمیسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان در دانشگاه تشکیل شد

کمیسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان در دانشگاه تشکیل شد

تربیت سرمایه های انسانی متعهد و متخصص و فراهم نمودن زمینه جذب ، هدایت و شکوفایی نخبگان وستعدادهای درخشان یکی از مهمترین راهبردهای ترسیم شده در اسناد بالادستی کشور می باشد.

معان آموزشی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به رسالت ذاتی دانشگاه و نیز عدم وجودمرجعی مشخص برای تصمیم گیری در خصوص مسایل مرتبط با استعدادهای درخشان کمیسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان در دانشگاه تشکیل شد.

دکترفرید نجفی اعمال سیاست های تشویقی در دانشگاه جهت ترغیب استعدادهای درخشان، فراهم نمودن امکان بهره مندی از تسهیلات ویژه آموزشی، پژوهشی و رفاهی برای نخبگان و استعدادهای درخشان را از جمله اهداف این کمیسیون برشمرد و افزود: شناسایی نخبگان استعداد های درخشان در دانشگاه ، ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاستهای حمایتی ، تسهیل برقراری ارتباط  نخبگان با دیگر سازمان ها و نهادها و دریافت گرنت های آموزشی و پژوهشی از جمله وظایف این کمیسیون می باشد.

وی درخصوص اینکه چه کسی نخبه به حساب می آید گفت : برگزیدگان آزمون سراسری با رتبه کمتر از 500، دارندگان نشان طلا ، نقره و برنز المپیادهای علمی دانش آموزی، نفرات اول تا سوم انفرادی و رتبه اول تیمی کشوری ، المپیادهای علمی داشجویان، دارندگان رتبه اول تا سوم جشنواره رازی، خوارزمی، دارندگان ابداع یا اختراع ثبت شده، دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی به تایید ستاد انتخاب دانشجویان نمونه، 2/5درصد برتر پذیرفته شدگان در آزمون بورد و ... به عنوان نخبه محسوب می شوند.

گفتنی است اعضای این کمیسیون شامل مدیر کل آموزش دانشگاه، رییس EDC ، ماونت دانشجویی فرهنگی، سه نفر از اعضای هیات علمی برجسته، و یک نفر از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه هستند و نخستین جلسه آنها بیست و یکم دی ماه در حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

شایان ذکر است هم اکنون 104 دانشجوی دارای استعداد درخشان و نخبه شامل 71زن و 33مرد در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ثبت شده است.

9 

9  

9

۲۲ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید