اخبار

معاون امور بهداشتی دانشگاه: شهروندان استان برای حفظ سلامت خود مصرف نمک، شکر و روغن خود را کاهش دهند

معاون امور بهداشتی دانشگاه: شهروندان استان برای حفظ سلامت خود مصرف نمک، شکر و روغن خود را کاهش دهند

نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف قند ؛ نمک وچربی با حضور معاونت بهداشتی وکارشناسان تغذیه این معاونت وجمعی از اصحاب رسانه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نشست خبری با موضوع بسیج ملی کاهش  مصرف قند،  نمک وچربی با حضور دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی وکارشناسان تغذیه این معاونت امروز در سالن جلسات بوستان تشکیل گردید .

دراین نشست معاون امور بهداشتی دانشگاه با بان این مطلب که علت 70درصد مرگ ومیر ها ، بیماریهای قلبی وعروقی وبیماریهای غیر واگیر است  گفت: در صورت تغییر رژیم غذایی وشیوه زندگی ، از بسیاری بیماریهای قلبی عروقی پیشگیری می شود و به همین دلیل باید کار جدی روی بحث رژیم تغذیه سالم صورت گیرد .

دکتر ابراهیم شکیبا گفت:در طول شبانه روز یک فرد می تواند 25 گرم در روز قند های ساده مصرف نماید اما با قندی که از سایر مواد غذایی به بدن می رسد  توصیه می کنیم تا حد امکان از مصرف قند وشکر اجتناب شود .

وی به شهروندان توصیه کرد که جهت حفظ سلامتی از غذاهای آب پز و بخار پز استفاده نمایند ومصرف روغن را به حداقل برسانند و تحرک بدنی را مد نظر قرار دهند .

در ادامه کارشناس مسئول گرو تغذیه معاونت بهداشت با بیان اینکه بیماریهای غیر واگیر مهمترین علت مرگ ومیر در کشور است گفت:یکی از مهمترین عوامل موثر در بیماریهای غیر واگیر تغذیه نامناسب ومصرف زیاد قند ،نمک وچربی است. 

وی با اشاره به تلاش زیاد وزارت بهداشت و دانشگاه برای انجام اطلاع رسانی وسیع ب منظور کاهش مصرف این مواد در کرمانشاه آمار مصرف روزانه مواد قندی را 67 گرم  و  چربی وروغن 43 گرم در روز در کرمانشاه اعلام کرد که از سبد غذایی مطلوب بیشتر است ولازم است در خصوص کاهش مصرف قند ، نمک وچربی در برنامه غذایی روزانه اقدام شود .

ع67ه

۲۳ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید