اخبار

به بهانه پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده پرستاری مامایی

به بهانه پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده پرستاری مامایی

دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه یکی از قدیمی ترین دانشکده های پرستاری و مامایی در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

این دانشکده فعالیت خود را در سال 1344 با عنوان آموزشگاه عالی پرستاری و مامایی 25 شهریور آغاز نمود. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357، به آموزشگاه پرستاری و مامایی 17 شهریور تغییر نام داد. در سال 1361 با عنوان مجتمع آموزشی و پژوهشی کرمانشاه به فعالیت خود ادامه داد. و سپس در سال 1366 به دانشکده پرستاری، مامایی، پیراپزشکی و بهداشت تغییر نام داد. سال 1376 دانشکده بهداشت و در سال 1386دانشکده پیراپزشکی با احراز هویت مستقل ،از دانشکده پرستاری و مامایی جدا شدند.

در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشکده حدود 625 نفر می­باشد که با کمک 31 نفر از اعضای هیات علمی این دانشکده در 3 گروه پرستاری، مامایی و روان پرستاری در دوره های کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت­های ویژه پرستاری، کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی،کارشناسی ارشد روانپرستاری، کارشناسی ارشد پرستاری داخلی-جراحی،کارشناسی پرستاری، و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) مامایی در حال تحصیل هستند.

این دانشکده در فضایی به وسعت700/52 متر مربع، با 500/3 متر مربع زیر بنا، و400/5 متر مربع فضای سبز قرار دارد و دارای امکانات ذیل می باشد: پارکینگ مسقف و روباز: به مساحت 600 متر مربع ،کلاس درس: 12 کلاس با ظرفیت حدود 400 تن مجهز به ویدیوپروژکتور و اینترنت، سالن جلسات: دو سالن جلسات ابن سینا، و ولایت با ظرفیت به ترتیب18 و 30 تن مجهز به ویدیو پروژکتورو اینترنت، مرکز مهارتهای بالینی که در فضایی به مساحت 400 متر مربع قرار دارد، دو سالن مجزا جهت آموزش مهارت­های بالینی پرستاری و مامایی، که توسط انواع وسایل کمک آموزشی (مدل ها، مولاژها، ابزارها) تجهیز شده است و امکان پخش فیلم­های آموزشی، و استفاده از اینترنت نیز در این مکان وجود دارد،کتابخانه در فضایی به وسعت 600 متر مربع مربع قرار داردکه شامل مرکز کامپیوتر، پایگاه عرضه اطلاعات، دو سالن مطالعه جهت خانم ها و آقایان، انبار کتابخانه، اتاق آماده سازی و فهرست نویسی، بخش امانات، و اتاق ریاست می باشد، مرکز کامپیوتر (IT)که شامل دو مرکز کامپوتر جهت دانشجویان کارشناسی با مساحت حدود 200 متر مربع و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مساحت حدود 60 متر مربع است، اطاق کار داشجویان تحصیلات تکمیلی به تفکیک خواهران و برادران، سالن همایش حجاب با ظرفیت 150 تن مجهز به ویدیو پروژکتور ، مراکز تحقیقاتی خود مراقبتی و بهداشت باروری ،مرکز تحقیقات دانشجویی،کانون سلامت دانشجویان، سالن غذا خوری وسلف سرویس با متراژ حدود 800 متر مربع است.

گفتنی است از ابتدای شروع به فعالیت این دانشکده تاکنون به ترتیب خانم نیره غبرایی (فهیم)، خانم شهلا فرزام، خانم منیژه آزرمی، خانم صدیقه آزرمی، خانم فرشته ضیایی، آقای ابوالفتح رشیدی، دکتر عبد الله عزیزیان، دکتر شهرام تحریری، دکتر هادی قنبری، دکتر علی رمضانخانی، خانم سهیلا آستانگی ،دکتر علی رمضانخانی، دکتر فریبا کشاورز، خانم فاطمه دارابی، دکتر مژده عصاره زادگان،آقای علی اکبر ویسی رایگان، آقای دکتر علیرضا خاتونی، آقای دکتر حسین اشتریان و خانم دکتر مرضیه کبودی مسئولیت این دانشکده را برعهده داشته اند.

 

 

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید