اخبار

هفته سلامت امسال متفاوت برگزار می شود

هفته سلامت امسال متفاوت برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نخستین جلسه برنامه ریزی هفته سلامت با حضور دکتر کریم  ونماینده ولی فقیه در دانشگاه ،مدیرحراست وکلیه معاونتها وروسای دانشکده ها وکمیته های برگزاری هفته سلامت در دفتر ریاست دانشگاه در تاریخ شانزدهم فروردین ماه برگزار شد .

در این نشست ابتدا معاونت امور بهداشتی ضمن خیرمقدم به حضار وتبریک سال نو ،با اشاره به پتانسیل فرهنگ سازی در هفته سلامت گفت امسال باید برای ارتقائ سطح برگزاری برنامه ها درهفته سلامت وکیفیت اجرا تلاش کنیم .

دکتر ابراهیم شکیبا بااشاره به مرحله دوم انتخابات و آغاز تبلیغات انتخاباتی گفت: سعی می کنیم در این زمینه برنامه های هفته سلامت تداخلی با برنامه های انتخاباتی نداشته باشد .

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین از برگزاری نمایشگاه هفته سلامت درسنوات قبل تقدیرکرد و گزارشی از هزینه های ثابت مالی نمایشگاه شامل قرار داد نمایشگاه ،شرکت خدماتی ، پذیرایی و... ارایه داد .

وی با معرفی کارگروهها و کمیته های هفته سلامت گفت امسال  تونل وحشت با وسعت بیشتری اجرا خواهد شد و پرونده الکترونیک سلامت نیزدر نمایشگاه معرفی می گردد همچنین روستای سالم رابا توجه به اینکه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است در معرض نمایش قرار میدهیم  و برای الگو سازی آن تلاش میکنیم.

 دکتر شکیبا تأکید کرد با توجه به اینکه شعار هفته سلامت سال 95 به طور خاص دیابت است اما دانشگاه برنامه های خاصی نیز برای معضلاتی چون HIV ، بروسلوز و ....خواهد داشت.

 دکتر محمدی رئیس ستاد دایمی برگزاری هفته سلامت نیز گزارشی مالی از برگزاری هفته سلامت در سال گذشته را ارائه کرد.

در ادامه این نشست سایر معاونین وروسای دانشکده ها نیز نظرات وپیشنهادات خود را ارائه کردند .

ریاست دانشگاه نیز از همفکری و هم اندیشی کلیه همکاران در جهت ارتقا نحوه برگزاری هفته سلامت تشکر کرده و گفتند ما  دانشگاهیان باید مبتکر کارهای جدید و نوآوری در عرصه سلامت باشیم ودر این خصوص از اصل غافلگیری استفاده کنیم .

دکتر کریم افزود با توجه به اینکه تمرکز در یک نقطه صحیح نمیباشد باید نحوه اطلاع رسانی در عرصه سلامت و بهداشت در سطح جامعه گسترش دهیم تاعموم مردم از آنها بهره مند شوند.

همچنین باید جهت افزایش جمعیت مخاطب تلاش کنیم  ودر این راه مسئولین شهر و نمایندگان استان را با خودهمراه کنیم چرا که در عرصه سلامت و بهداشت باید مسئولین ومردم همسو و پیشقدم باشند.

رییس دانشگاه افزود : هفته سلامت امسال  متفاوت از سالهای پیش به جای پار ک سلامت باید در کلیه سطوح مراکز بهداشتی درمانی تا خانه های بهداشت دیده شود ودارای برنامه های متفاوت ومتنوعی باشند .

بهترین راه افزایش مخاطب از طریق صدا وسیما است و ما امسال باید برنامه های مختلف در عرصه سلامت را در رسانه ها ارائه دهیم همچنین از امکانات شهرداری برای نصب بنرها در سطح شهر خصوصا مکانهای پر تردد شهر بهره بگیریم چرا که متولی سلامت در جامعه تنها دانشگاه نیست و سایر ارگانها نیز باید در این راه ما را یاری برسانند .

در این نشست کلیه معاونتها ودانشکده ها ملزم شدند که  با همکاری روابط عمومی دانشگاه برنامه ها ی آموزشی واطلاع رسانی گسترده در هفته سلامت در رسانه های همگانی داشته باشند و معاونت بهداشتی ملزم شد تونل وحشت وماکت روستای سالم را با همکاری آموزش وپرورش و شهرداری در این هفته  در نقاط خاصی از شهر راه اندازی کند .

دانشکده پیراپزشکی ملزم گردید با همکاری معاونت بهداشتی اتوبوس دیابت را در هفته سلامت در نقاط مختلف شهر جهت ارائه خدمات واطلاع رسانی به شهروندان مستقر کند .

همچنین معاونت امور فرهنگی دانشجویی بایستی در ایام هفته سلامت یک روز را با همکاری دستگاههای مختلف شهر به عنوان پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری انتخاب ومقدمات اجرای آنرا فراهم نماید .

معاونت بهداشتی نیز ملزم شد در روز پایان هفته سلامت که همزمان با پیاده روی خانوادهگی نیز می باشد تونل وحشت ، ماکت روستای سالم واتوبوس دیابت را در جایگاه محل برگزاری مراسم مستقر کند .

۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید