اخبار

تب مالت شایع ترین بیماری واگیر دار در استان کرمانشاه است

تب مالت شایع ترین بیماری واگیر دار در استان کرمانشاه است

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: علاوه بر بحران ها، تب مالت، ایدز و سل به عنوان 3 بیماری واگیر دار حائز اهمیت در استان مورد توجه هستند.

دکتر حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار کردپرس با اشاره به اینکه در سالهای اخیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای کنترل این سه بیماری اقدامات متعدد و موثری انجام داده است، افزود:در جهت کنترل و مهار این بیماری ها به همکاری و مشارکت سایر دستگاه های مرتبط به حوزه سلامت نیازمند هستیم و در سال 95 برنامه عملیاتی جامعی در راستای کنترل این 3 بیماری داریم.
وی در خصوص بیماری تب مالت اظهار داشت: از آنجایی که این بیماری دارای منشا و ریشه دامی است سازمان محیط زیست و دامپزشکی حمایت های مناسبی را در جهت کنترل آن داشته اند.
این مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه در بیماری ایدز و سل با کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن و نقص درآن همراهی و همزمانی می تواند داشته باشد، اهمیت آن را دو چندان اعلام کرد و خاطر نشان نمود: در بیماری ایدز بیشتر از طریق تزریق در معتادین و نیز انتقال جنسی و مادر به کودک اتفاق می افتد که در زمینه اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم به توجه بیشتری نیازدارد.
وی به شعار سال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر درمان کلید پیشگیری اشاره ای داشت و تصریح کرد: دارو های ضد ویروسی در بیماری ایدز این قابلیت را دارد که بار ویروس را در بدن فرد پائین بیاورد و به این شکل میزان انتقال ویروس نیزکم شود که در این راستا در استان کرمانشاه تلاش ما بر این است که پوشش درمانی بیماران مبتلا به ایدز را افزایش داده که از این طریق طول عمر بیماران افزایش، شاخص ایمنی بدن آنان بهبود و احتمال انتقال کم خواهد شد.
دکتر بیگلری در پایان بیماری سل را شایع در میان گروه آسیب پذیر جامعه که تغذیه نامناسبی دارند دانست و یادآور شد: مهمترین نشانه بیماری سل سرفه بیش از دو هفته است و شناسایی افراد مبتلا به سل ریوی و نیز ارزیابی و بررسی اطرافیان آنان از اولویت های ما است.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید