اخبار

اجرای 250 پروژه تقویت زیرساخت های سلامت در استان کرمانشاه

اجرای 250 پروژه تقویت زیرساخت های سلامت در استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال 94، طرح هایی برای تقویت زیرساخت های سلامت در قالب 250 پروژه در شهرستان های استان آغاز شد که تعداد قابل توجهی از آن ها به بهره برداری رسید.

دکتر حسین کریم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی سامانه های نرم افزاری پرونده سلامت الکترونیک از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان استان و در شهرستان پاوه در سال گذشته بوده است.
وی از ثبت بیش از 90 درصد از اطلاعات جمعیتی پاوه در سامانه سلامت ایرانیان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: همه مراکز و خانه های بهداشت این شهرستان تجهیز شد.

** کاهش مرگ و میر نوزادان در گیلانغرب
کریم ادامه داد: در سالی که گذشت شاهد کاهش میزان مرگ و میر کودکان از 16 و 99 صدم به 16 و نیز ارتقا نرخ باروری کلی از یک و 31 صدم به یک و 36 صدم در شهرستان گیلانغرب بودیم.
وی از تجهیز مراکز بهداشت، خانه های پزشک و خانه های بهداشت گیلانغرب با دو میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: آزمایشگاه های مرکز بهداشت این شهرستان نیز با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال تجهیز شد.
به گفته وی، انجام زایمان فیزیولوژیک و بدون درد و کاهش زایمان به روش سزارین، ارتقا و تقویت سیستم 'اچ.آی.اس' بیمارستان، احداث پایگاه فوریت های پزشکی گورسفید و نیز حضور شش نفر متخصص فعال از دیگر اقدامات انجام شده در شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در سال 94 بوده است.

** راه اندازی سی تی اسکن جوانرود
کریم به راه اندازی اکسیژن سانترال در جوانرود اشاره کرد و گفت: سی تی اسکن بیمارستان جوانرود نیز با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال راه اندازی شد.
به گفته کریم، دو دستگاه ماشین بیهوشی پیشرفته از محل خرید متمرکز وزارت متبوع در بیمارستان جوانرود انجام شد و 20 نفر متحصص فعال در این بیمارستان هم به کار گرفته شد.

**راه اندازی سیستم فوس سپتیک در بیمارستان کنگاور
وی به احداث بلوک زایمانی براساس آخرین استاندارد ملی به روش 'ال.دی.آر' و انتقال دستگاه سی تی اسکن بیمارستان طالقانی و نصب آن در بیمارستان کنگاور اشاره کرد و ادامه داد: تهیه دستگاه بی خطرساز زباله، افتتاح بخش آزمایشگاه اورژانس، راه اندازی و فعال کردن سیستم فوس سپتیک در راستای کاهش آلاینده های محیط زیست و اجرای روستای سالم در روستای فیروزآباد بزرگ از جمله بخشی از اقدامات انجام شده در کنگاور می باشد.
کریم به احداث شش خانه بهداشت با چهار میلیارد و 200 میلیون ریال، راه اندازی دو پایگاه حاشیه شهر و اجرای هتلینگ بخش های زنان، مردان، آی.سی.یو'، پاویون متخصصین، رختشویخانه در بیمارستان اسلام آباد غرب هم اشاره کرد و ادامه داد: 26 نفر متخصص فعال در این بیمارستان حضور یافتند.
به گفته این مسئول، برای بیمارستان اسلام آبادغرب یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال خریداری شد و تجهیزات پزشکی سرمایه ای از محل خرید متمرکز وزارت متبوع خریداری و 34 خانه بهداشت نیز در این شهرستان تعمیر شد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید