اخبار

برنامه ریزی برای کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی

برنامه ریزی برای کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی

نشست برنامه ریزی برای کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی 21فروردین ماه در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد.

ریاست دانشگاه در این جلسه با تاکید بر اینکه بایستی صندوقی پربار از فعالیت ها و کارهای آموزشی متناوب و متناسب در برنامه های بهداشتی شامل HIV ، ریسک فاکتورها و ...تهیه گردد، افزود: از بزرگترین مشکلات سلامت در مناطق غربی کشور مشکلات قلبی عروقی است و یکی از دلایل آن بالا بودن کلسترول خون کرمانشاهیان بدلیل مصرف زیاد گوشت قرمز حاوی چربی حیوانی است و بنابراین اولین و مهمترین هدف دانشگاه کاهش مصرف کلسترول توسط مردم است که نیاز به ورود جدی به موضوع تغذیه با تاکید برافزایش مصرف ماهی، گوشت سفید و خالص، گوشت قرمز عاری از چربی و کم کردن مصرف کله پاچه دارد.

دکتر کریم در ادامه به بحث پیشگیری اولیه و پیشگیری ثانویه اشاره کرد و گفت: نکته  مهم پیشگیری ثانویه است که از تخت بیمار شروع می شود چرا که مهمترین زمانی که یک بیماری قلبی حرف شنوی خواهد داشت زمانیست که درد شدید بیماری را متحمل میگردد و از آن زمان باید پیشگیری ثانویه اقدام گردد.

وی در ادامه گفت: برای دسترسی به این هدف باید پایگاه سلامت در بیمارستان  مستقر شود و از طریق آن معاونت بهداشتی می تواند در تمامی بیمارستان ها به پیشگیری ثانویه اقدام کند و در این راه از همکاری کادر درمان مجرب وکار آزموده  استفاده شود .

ریاست دانشگاه نکته مهم در دستیابی به اهداف سلامت را جلب مشارکت مردم ،سازمان ها و ارگان های مرتبط عنوان کرد و افزود : در بحث تغذیه دانش آموزی باید ازهمکاری آموزش و پرورش مدد بگیریم  و مراکزی برای بوفه سالم راه اندازی شود که تغذیه سالم در اختیار دانش آموزان قرار گیرد ، در حوزه سلامت می توانیم از سفیران سلامت و دانشجویان توانمند استفاده کنیم و این عزیزان یاوران خوبی در برنامه ها سلامت و بهداشت خواهند بود.

در این جلسه دکتر سارا شاه آبادی کارشناس آموزش بهداشت  در خصوص پیشگیری ، کنترل و کاهش عوامل خطر و بیماری های  قلبی- عروقی مطالبی را ارائه کرد .

وی همچنین  در خصوص مشخص کردن افراد گروه های مختلف براساس اطلاعات پرونده سلامت الکتروینک، طراحی و تدوین پرسشنامه براساس مدل مراحل تغییر،تجربه و تحلیل ویژگی های مخاطبان با استفاده از تکنیک های بازاریابی اجتماعی انتخاب روش های آموزشی متناسب با ویژگی های مخاطبان، تهیه محتوای آموزشی کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی- عروقی ارائه مطلب نمود .

 

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید