اخبار

نهمین کنگره بیماری های شبکیه و زجاجیه چشم در کرمانشاه برگزار می شود

نهمین کنگره بیماری های شبکیه و زجاجیه چشم در کرمانشاه برگزار می شود

نهمین کنگره سالانه بیماری های شبکیه و زجاجیه چشم (ویتره و رتین) در اوایل اردیبهشت امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود. 

دبیر علمی این کنگره روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این کنگره از یکم تا سوم اردیبهشت در هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار می شود.
دکتر حمید آریائی تبار اظهار کرد: هر سال از سوی انجمن چشم پزشکی ایران برای بررسی جدیدترین یافته های علمی مرتبط با بیماری های چشم، نوآوری ها و آخرین دستاوردهای دانش چشم پزشکی، بررسی مقالات علمی و راهکارهای درمانی بیماری های زجاجیه و شبکیه چشم، کنگره سالانه ویتره و رتین برگزار می شود.
وی افزود: تاکنون هشت دوره از این کنگره در استان های کشور برگزار شده و برای نخستین بار و در دوره نهم نیز در کرمانشاه با همکاری انجمن چشم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی، همکاران هیات علمی و نیز بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
دکر آریائی تبار اظهار کرد: در این همایش اساتید مطرح جراحی شبکیه کشور نیز حضور دارند و ممکن است مهمانانی از کشورهای خارجی هم داشته باشیم.
وی در مورد اینکه آیا از مقامات وزارت بهداشت و درمان در این کنگره کسی حضور خواهد یافت یا خیر، گفت: قبلا دعوت نامه هایی بدین منظور ارسال کرده ایم که امیدواریم مورد اجابت مسئولان وزارتخانه واقع شود.
به گفته این جراح چشم، این کنگره از این حیث که برخی بیماران از جمله مبتلایان به دیابت دارای مشکلات شبکیه نیز هستند، بسیار مهم است.
آریائی تبار گفت: متاسفانه ریزفاکتورهای بیماری دیابت در جامعه در حال بیشتر شدن است که بر شمار مبتلایان به این بیماری ممکن است بیفزاید و کسی که به دیابت مبتلا شود در 10 تا 15 سال بعد دچار بیماری های چشمی از ناحیه شبکیه و زجاجیه چشم می شود لذا در این کنگره رویکردی موثر نسبت به درمان بیماری های چشمی مبتلایان به دیابت در پیش گرفته شده و آخرین راهکارها در سطح جهانی و نتایج مقالات و پژوهش های علمی نیز در همین رابطه ارائه می شود.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید