اخبار

همه دستگاه های ذیربط برای نهایی شدن پروژه های سلامت در استان پای کار بیایند

همه دستگاه های ذیربط برای نهایی شدن پروژه های سلامت در استان پای کار بیایند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:همه دستگاه های ذیربط برای نهایی شدن پروژه های سلامت در استان پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر حسین کریم در نشست بررسی پروژه های طرح تحول سلامت استان که با حضور روسای بیمارستان های کرمانشاه به میزبانی بیمارستان آیت الله طالقانی  برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه های دانشگاه از سال 93 استارت خورد، افزود:مهمترین فاز پروژه های دانشگاه، پروژه های عمرانی بود که برای نهایی شدن آنها همه دستگاه های ذیربط پای کار بیایند و فرصت و انرژی بگذارند.
وی ضمن انتقاد از موانعی که توسط شورای شهر و شهرداری در انجام برخی پروژه ها ایجاد می شود،اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون حدود 61 پروژه در دانشگاه به بهره برداری رسید و تعداد زیادی نیز در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه طرح تحول سلامت فرصتی بود که همه نگاه ها به سمت بهداشت و درمان متوجه شود، خاطر نشان کرد: در دهه های قبل به بحث سلامت توجهی نمی شد و استان کرمانشاه نیز علی رغم همه کمبود هایی که در این زمینه داشت و از امکاناتی که باید در اختیارش قرار می گرفت و حق او بود  برخوردار نمی شد.
وی رسیدن به استانداردهای سلامت و درمان را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و تصریح داشت: استاندارد سازی بیمارستان ها سبب می شود که مردم بیماران خود را به مراکز درمانی دیگر منتقل نکنند و همین امر زیر ساختی خواهد شد که کارهای بزرگتری مانند ایجاد رشته های تخصصی و فوق تخصصی شکل گیرد.
دکتر کریم به مشکلات اتاق عمل بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه که ناشی از بی سلیقگی های زمان ساخت آن بوده است پرداخت و بیان داشت: بیمارستان آیت الله طالقانی از مراکز درمانی بسیار مهم استان می باشد که بانک جهانی چند سال پیش کار ساخت اتاق های عمل آن را آغاز کرد اما با شکل گیری تحریم ها علیه ایران این کار نیز متوقف گردید که هم اکنون راه اندازی این پروژه از اولویت های نخست دانشگاه است.
وی در پایان از اتمام کار ساخت هتلینگ بیمارستان طالقانی تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: پروژه اورژانس بیمارستان آیت الله طالقانی در مرحله قراداد با پیمانکار است.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید