اخبار

طرح غربالگری دیابت در استان کرمانشاه اجرا می‌‌شود

طرح غربالگری دیابت در استان کرمانشاه اجرا می‌‌شود
مسئول برنامه دیابت معاونت بهداشت استان کرمانشاه گفت: طرح غربالگری دیابت به مناسبت هفته سلامت در استان کرمانشاه اجرا می‌‌شود.

وید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا صنیعی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کرمانشاه با اشاره به شیوع هفت درصدی بیماری دیابت در این استان، اظهار داشت: طرح غربالگری دیابت همزمان با شروع هفته سلامت از طریق استقرار اتوبوس دیابت در نقاط مختلف در سطح شهر به منظور غربالگری مواردی از بیماری دیابت که تشخیص داده نشده، اجرا می‌شود.

مسئول برنامه دیابت معاونت بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شعار "غلبه بر دیابت، تحرک و تغذیه سالم" در هفته سلامت، گفت: با توجه به اهمیت مسئله پیشگیری از دیابت در بین افراد جامعه و اقدام جدی در این زمینه، شعار امسال هفته سلامت در زمینه دیابت و ضرورت توجه به پیشگیری از آن در نظر گرفته شده است.

صنیعی با اشاره به اینکه نیمی از افراد دیابتی از وجود بیماری خود اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: طرح استقرار اتوبوس دیابت در مناطق مختلف و در شهرکهای کرمانشاه که از اواسط زمستان اجرایی شده در هفته سلامت نیز در هفت نقطه شهری استقرار می‌‌یابند.

مسئول برنامه دیابت معاونت بهداشت استان کرمانشاه از استقرار چادر سلامت در کنار اتوبوس دیابت در هفته سلامت خبرداد و گفت: در این برهه زمانی چادر سلامت نیز در کنار اتوبوس دیابت به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه پیشگیری از دیابت به همشهریان استقرار می‌یابد.

وی بیان کرد: در صورت عدم درمان بیماری دیابت در مراحل ابتدایی بیماری زمینه برای بروز بسیاری از معلولیتها، بیماریهای قلبی عروقی، قطع عضو، اختلالات کلیوی و دیالیز ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی با اشاره به وجود علائم پر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوشی و پر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوری در دیابت نوع الف و ب، عنوان کرد: شیوع دیابت نوع الف در سنین زیر 30 سال و کودکان بیشتر بوده و در این نوع از دیابت مشکلاتی از جمله عدم ترشح انسولین رخ می‌دهد.

مسئول برنامه دیابت معاونت بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع دیابت نوع ب در بزرگسالان، بیان کرد: دیابت نوع ب نسبت به دیابت نوع الف در بین افراد جامعه شیوع بیشتری دارد.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید