اخبار

دکتر شکیبا در نماز جمعه کرمانشاه: انجام آزمایش قند خون برای افراد بالای 30 سال ضروری است

دکتر شکیبا در نماز جمعه کرمانشاه: انجام آزمایش قند خون برای افراد بالای 30 سال ضروری است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام آزمایش قند خون از سن 30 سالگی به بعد را بسیار ضروری عنوان کرد و در مورد تهیه فست‌فودها برای کودکان هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی به نقل از خبرگزاری فارس کرمانشاه، ابراهیم شکیبا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اینکه 300 طرح عمرانی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال اجرا است، اظهار کرد: هفته سلامت آغاز شده و اقدامات مختلفی برای اجرا در این هفته در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نواخته شدن زنگ سلامت به‌صورت نمادین در مدارس کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: مراسم ویژه با عنوان رانندگان ایمنی مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد و اجرای مراسم پیاده‌روی همگانی نیز انجام گرفت.

وی با تصریح بر اینکه آزمایش تست قند خون در سطح شهر طی هفته سلامت به‌صورت رایگان برای شهروندان انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دیابت موجب بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود و باید راه‌کارهای پیشگیری از آن در جامعه آموزش داده شود و این اقدام به مراتب از درمان آن کار ساده‌تر و کم هزینه‌تر است.

این مسئول از پرخوری، پرنوشی و پرادراری به‌عنوان علائم بیماری دیابت یاد کرد و متذکر شد:  بیماران دیابت به دو دسته تیپ 1و2 تقسیم میشوند که از تعداد مبتلایان به این بیماری ده درصد آنها تیپ 1 و نود درصد تیپ 2 میباشند .

ایشان  انجام آزمایش از سن 30 سالگی به بعد برای افراد بسیار ضروری دانستند.

شکیبا در مورد تهیه غذاهای آماده و فست‌فودها برای کودکان هشدار داد و بیان داشت: حوادث رانندگی سومین علت وقوع مرگ و میر در کشور است که باید برای کاهش آمار تصادفات، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ‌سازی با اطلاع‌رسانی و هشدار در این راستا تلاش همه‌جانبه صورت بگیرد.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید